Ardei umpluţi cu quinoa şi linte


Ieri am făcut niştei ardei umpluţi tradiţionali pentru prietenul meu. Au ieşit foarte gustoşi, deşi eu le-am gătit cu ochii închişi ca să spunem aşa :). Când le-a scos pe farfurie toată casa s-a umplut de mirosul lor îmbietor. Era cât pe ce să cedez şi să mănânc şi eu unu, dar mi-a venit ideea genială de a face nişte ardei umpluţi cu quinoa şi linte. Rezultatul a fost bun. Nu o să mint, nu seamănă cu ardei umpluţi cu carne. Dar e prezent acel miros al ardeilor, acea prospeţime de vară...Eu voi repeta reţeta cu siguranţă, voi încerca şi variante cu orez şi linte, cu hrişcă...sunt multe de experimentat aici. Mâncarea este saţioasă, uşoară (chiar dacă aţi călit legumele în puţin ulei) şi gustoasă, exact ce trebuie pentru o cină vegetariană. Dacă sunteţi vegani, înlocuiţi smântâna cu smântână din soia sau din caju (cu ultima combinaţia va fi ceva mai grea pentru digestie).


Ingrediente:
  1. 4 ardei mici-medii
  2. 1/3 cană quinoa
  3. 1/3cană linte roşie sau galbenă
  4. 1 morcov 
  5. 1 ceapă
  6. 2 roşii bine coapte
  7. jum.legătură pătrunjel
  8. jum.linguriţă curry
  9. jum lg sare de mare
  10. vf. de cuţit piper negru proaspăt măcinat
Pregătire

Ceapa se taie mărunt, morcovul se dă la rozătoare mică. Ardeii se curăţă de cozi şi seminţe, pătrunjelul se taie mărunt. Lintea se spală bine sau chiar se lasă la înmuiat pt 30 de minute. Roşiile se dau la rozătoare mare, astfel încât să rămână pulpa, fără coajă.

Preparare

  • Ceapa se căleşte bine în puţin ulei rezistent latemperaturi  mari sau în apă. Când este translucidă, se adugă morcovii. Se călesc bine împreună. Apoi se adugă şi pulpa de roşii, se mai călesc împreună vreo 5-10 min.
  • Apoi amestecăm legumele călite cu quinoa, lintea, pătrunjel şi condimente. Amestecăm bine. Umplem cu aceasta compoziţie ardeii, dar nu chiar până la capăt, lăsăm cam 1 deget.
  • Punem ardeii într-o cratiţă astfel încât acestea să stea în picioare şi umplem cu apă până la jumătatea ardeilor. Fierbem la foc mic aproximativ 20 de minute. 
 Eu nu am reuşit să găsesc o cratiţă potrivit şi unii ardei erau culcati. Quinoa nu este ca orezul, umplutura nu se ţine împreună şi o parte din ea a ieşit. Nu are nimic, s-a fiert ca un pilaf şi am servit-o alături de ardei şi multă smântână proaspătă de casă. O nebunie! Pofta mare!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare