Tarte vegane cu cremă de ciocolată şi căpşuni


 
Aceste tarte au fost o inspiraţie de moment. Am vrut să fac ceva tort sau prăjituri pentru ziua unei prietene, dar m-am trezit că nu prea aveam îngrediente şi nici timp ca să fac ceva sofisticat sau să caut ingredientele. Aşa că am încropit nişte tarte din făina de ovaz şi orez pe care le am întotdeauna în casă, iar crema de la început am făcut simplu, din ciocolată şi lapte de soia cu decor din cireşe, însă după ce am gustat şi nu am fost aşa mulţumită, am hotărât să prepar o crema cu fructe şi am ales căpşuni. Mi-a plăcut mai mult această variantă, deşi o să vă dau amble variante în funcţie de ce ingrediente aveţi prin casă. 


Ştiţi deja că eu nu sunt adepta consumului frecvent de ciocolată, însă pentru zile speciale mai fac excepţie, mai ales când prepar pentru altcineva. Însă crusta aceasta este tare bună şi poate fi umplută cu orice altă cremă mai sănătoasă. Crusta mi-a plăcut foarte mult pentru că în afară de faptul că e gustoasă şi versatilă în ceea ce priveşte utilizarea, este şi foarte uşor de făcut, şi mult mai uşoară pentru digestie decât cea clasică din făină de grâu. Dacă şi utilizăm ceva cremă uşoară, fără ouă şi alte elemente grele, atunci aceste tarte chiar se transformă într-un desert sănătos şi dietetic.

Cantităţile sunt aproximative

Crusta :
  1. Făina de ovăz- 2 cani
  2. Făină de orez- 1 cană 
  3. Sirop de Agave nerafinat (sau alt îndulcitor, în afară de miere)- câteva linguri (e bine să gustaţi, trebuie să fie puţin dulce)
  4. Ulei de cocos- în jur de 5 linguri
  5. 1/2 linguriţă sare neiodată
  • Amestecăm făina de ovăz, făina de orez şi sarea într-un bol. Adăugăm câteva linguri de sirop şi ulei şi începem să amestecăm cu mâna. Mai daugăm ulei şi îndulcitor până obţinem aluat fărâmicios, dar care se ţine împreună. Încercăm să formăm o bilă să vedem dacă este de ajuns să adăugăm partea lichidă şi gustăm pentru a vedea dacă e uşor dulce. 
  • Luam o bucăţică de aluat şi o punem în formă pentru brioşe sau tarte sau orice altă formă şi îndintem aluatul într-un strat subţire. Eu am folosit o forma obişnuită pentru brioşe. Aluatul se va intinde ceva mai greu, dar cu puţină răbdare se rezolva. Practic, spre deosebire de un aluat din făină de grâu care se întinde cu sucitorul, se taie si apoi se aşează în formă, aici pur şi simplu ,,sculptăm'' crusta cu degetele direct în forma îndinzând şi tapetând aluatul pe pereţii ei.Cu cât pereţii sunt mai subţiri, cu atât mai bine.
  • Înţepăm cu furculiţa la baza crustei pentru că se va umfla uşor şi dăm formele la cuptor, la foc mic-mediu. Se fac chiar foarte repede, în jur de 15 minute, aşa că fiţi cu ochii pe ei. Dacă doriţi să faceţi cu cremă de căpşuni, coaceţi doar până se întăresc, dacă alegeţi o cremă care nu necesită să introduceţi tarte din nou în cuptor, puteţi să le lăsaţi să se rumenească uşor.

Crema de ciocolată nr. 1
  1.  Ciocolată simplă de cea mai bună calitate (min.75% cacao, fără lapte, fără conservanţi, aromatizatori sintetici)-1,5
  2. Lapte de soia simplu (eu am avut de soia şi orez)- jumătate de cană
  3. Opţional îndulcitor (sirop agave/artar/orez brun/zahar brun/melasa)- câteva linguriţe
  • Încălzim laptele de soia şi adăugăm ciocolată mărunţită. Amestecăm până nu capătă consistenţă cremoasă. Adăugăm îndulcitor dacă e nevoie sau încă puţin lapte. 
  • Aşezăm câteva linguri de cremă în fiecare tartă şi decorăm după preferinţă (cireşe, căpşuni, fulgi de migdale etc)
Crema ciocolată nr. 2
  1. Ciocolată simplă de cea mai bună calitate (min.75% cacao, fără lapte, fără conservanţi, aromatizatori sintetici)-1,5
  2. Lapte de cocos (de preferat bio sau homemade)- o cană
  3.  Îndulcitor (sirop agave/artar/zahar brun/melasa)- câteva linguriţe sau după gust
  4. Căpşuni proaspete- jum. cană
  •  La fel, încălzim laptele de cocos, adăugăm ciocolata şi îndulcitor, amestecăm până la omogenizare.
  • Adăugăm căpşunile tăiate sau pasate cu furculiţa, gustăm pentru a vedea dacă mai e nevoie de îndulcitor. 
  • Aşezăm câteva linguri de cremă în fiecare crustă şi introducem tartele din nou în cuptor, la foc mic, pentru 15-20 minute. Crema trebuie să devină lucioasă şi întărită la suprafaţă. 
  • Lăsăm tartele să se răcească şi apoi decorăm cu nişte feliuţe de căpşuni înainte de servire.

Comentarii

Postări populare