Alergie

În termeni foarte simpli alergia înseamnă o reacţie a organizmului nostru la anumiţi stimuli externi ( mancare, substaţe chimice, soare, frig etc). Se găsesc multe informaţii despre alergii, de ce acestea apar şi cum se tratează, importnat mi se pare că, este o problemă a imunităţii. Tocmai de aceea se tratează aşa greu, iar testele şi medicamentele nu-şi fac efectul( ba mai mult, apare alergie la medicamente!).

Eu sunt alergică de mică: la antibiotice, la anumite fructe, la medicamente în general şi la polen. În acelaşi timp m-am născut anemică, cu un organism foarte slab. Cu alergia am început să lupt de curand, căci dacă în general mi se întâmpla foarte rar să fac alergie, în ultimul timp am avut nişte experienţe neplăcute una după alta şi mi-am zis că trebuie să găsesc o soluţie. Pentru că blogul acesta l-am făcut pentru a împărtăşi ceea ce am învăţat şi descoperit, voi scrie despre cazurile de alergie pe care le-am avut şi cum le-am rezolvat.
1. Alergie la propolis din spray. Am făcut o arsură destul de urîtă şi pentru că mi-e groază de spitalele noastre, m-am dus la farmacie sa-mi iau ceva. Fetele de acolo bineînţeles că mi-au recomandat cea mai scumpă chestie de-acolo ( în loc să-mi propună de exemplu un dermazin), un spray de propolis. În cateva zile mi s-a declanşat alergie la propolis, piciorul s-a umflat foarte tare, mă mânca încredibil, au apărut şi aritmie şi senzaţie de sufocare etc. Într-un final am ajuns la un chirurg f bun care mi-a curăţat atent toată zona, a aplicat tratament. Pntru alergie nu mi-a recomndat nimic, deşi din cauza prezenţei antigenului în sînge probabil, efectele au persistat(mâncărime, palpitaţii,sufocare). M-a ajutat Lucerna (Alfalfa) şi multă apă( eu am folosit pliculeţele Coral-Mine de la Coral pentru a-i spori proprietăţile). Eu am luat sub formă de pastile ( tot Coral Club), există şi sub formă de pudră sau chiar proaspătă. Curăţă foarte bine sângele, trebuie însă luată doza triplă faţă cea recomandată pentru alte afecţiuni sau profilactică. Alte plante eficiente în alergii: urzică, anghinare, coada-şoricelului, mentă, muşeţel etc.
2. Alergie (cutanată) la substanţe chimice din îngrăşămînt. Se cunosc mii de substanţe chimice alergice: din cosmetice, detergente, medicamente etc ( din nou, nu e important să le ştim, ci să înţelegem ce este alergie şi cum să ne apărăm). Eu am ajutat-o pe o prietenă la grădinărit şi am făcut alergie la îngrăşământ pentru flori pentru că nu am folosit mănuşi. Zona a fost nesemnificativă, o eczemă cu bubiţe, dar care din cauza urticăriei nu mă lăsa să dorm, zgîrîiam noaptea pînă la sânge. Iată cum arăta cam a doua zi:

Trecea singura, o eczemă aşa mică nu e o problemă, dar trecea mai greu pantru că noaptea o zgîrîiam. Aşa că am aplicat tratament naturist extern: infuzie de muşeţel şi mentă ( plus gălbenele, dar eu nu am folosit). Acestea au efect calmant, antiinflamator, antiseptic, emolient, antialergic si cicatrizant. Şi o cremă de gălbenele ar fi bună. Rezultat: chiar în acea noapte n-am mai avut urticărie. Şi a doua zi mi-am mai făcut doar din mentă, pe care l-am folosit şi pentru tamponare şi pentru băut :). În câteva zile a trecut de tot şi nu mai e nici o urmă.
Uite-aşa arăta ceaiul :)
3. Alergie la medicamente. Diverse: pastile de gît la care am făcut o alergie urâtă de tot in cavitate bucală şi esofag, medicamente antiinflamatoare ( diaree, dureri abdominale, greaţă, dureri de cap...). Iarăşi am folosit lucernă şi multă apă şi bineînţeles nu am mai luat pastilele respective( le-am inlocuit cu plante).
Sunt multe sfaturi naturiste pentru alergii, căutaţi pe internet, farmacia-verde.ro de exemplu dă şi reţete complete. Eu v-am spus ce am încercat, poate cneva are situaţie similara şi resursele similare la îndemână. Este foarte important în cazul în care sunteţi alergici la ceva să luaţi problema în serios şi să schimbaţi modul de viaţă. Nici un medicament nu ajută, decât pe moment. Imunitatea trebuie întărită, iar asta înseamnă un mod de viaţă sănătos, dietă raw sau măcar vegană, superfoods, exerciţii, cure de plante fortifiante. Sunt foarte multe, fiecare firmă propune ceva ( Nori, Spirulina, Microhidrina, Activin, Echinaceea, majoritatea ,,superfoods''( cum e goji) şi aşa mai departe. Eu de când nu mai folosesc medicamente, fac exerciţii şi mănanc predominant raw, nu am mai făcut alergii şi răceli. Singura pe care am făcut-o e cea cutanată, dar cu acea substanţă era necesar să utilizez mănuşi. Şi sper să fie din ce în ce mai bine, pe măsură ce îmi îmbunătăţesc nutriţia şi stilul de viaţă.Mi-a mai zis o prietenă că a avut alergie la tot ce se putea până nu a exclus lactatele.
Pe voi ce v-a ajutat? Aştept completările voastre!
Să fiţi sănătoşi!

Comentarii

Postări populare