Orez Prăjit cu Ou şi Legume

 
Aceasta reţetă, numită în engleză Egg Fried Rice o găsiţi în toate restaurantele chinezesti. Este o mâncare asiatică delicioasă şi super consistentă potrivită mai ales pentru cei care încearcă să renunţe încet-încet la carne. După un bol de orez preparat în acest fel suntem satuli câteva ore bune, însă fără senzaţie de greutate şi somnolenţă. Îmi place foarte mult că păstrează legumele proaspete, crocante şi aromate. Şi că se face super repede şi super simplu :D. Nu aş recomanda consum prea des, pentru că combinaţia orez-ou este destul de grea. Pentru mine şi soţul meu este o mâncare de compromis: eu sunt fericită că nu gătesc carnea, soţul meu e fericit că e gustos şi saţios.

 [ Înainte chiar nu-mi dădeam seama că el are nevoie de o mâncare mult mai consistentă decât mine. Mie mi se părea că am făcut o mâncare vegetariană super consistentă, eu eram sătulă de nu mă puteam mişca, însă el peste 1 oră deja căuta prin frigider ceva şunculiţă :)). Acum dacă vreau să gătesc ceva pentru amândoi, gătesc neapărat cu ouă sau peşte. Încă o dată în ceea ce priveşte constituţii individuale: avem nevoi diferite!]

Puteţi folosi diverse legume, în afară de cele prea zemoase (ardei gras, ardei iute, fasole verde, fasole păstăi, mazăre, porumb, morcov, ciuperci, ridiche etc) şi condimente după plac. De obicei se prepară sau se serveşte cu sos de soia. De asemenea, îl loc de orez pot fi folosite şi alte cereale, de exemplu merge excelent hrişca. Iată una dintre variantele de vară pe care am preparat-o de curând:


Ingrediente (1 porţie):

- 1 cană mică orez basmati
-1 cană legume crude tăiate mic: morcov, fasole păstăi (de preferat păstăi tinere), mazăre verde
- 1 ou de la ţară
- condimente: chimen măcinat, sare neiodată de salină, piper proaspăt râşnit, ghimbir măcinat
- 1-2 linguriţe susan
- 1 linguriţă seminţe de muştar
- 1 lingură ulei presat la rece

Preparare (15 min):
  1. Orezul se spală bine şi se pune la fiert în apă rece cu puţină sare în raport 1:3. Fierbem în jur de 10-15 minute fără să amestecăm. Scurgem apa dacă va fi în plus.
  2. Încălzim uleiul într-o tigaie adâncă sau mai bine wok la foc mediu.
  3. Adăugăm legumele tocate. Dacă legumele folosite au timp diferit de preparare, adăugaţi-le pe rând.
  4. Călim amestecând din când în când câteva minute.
  5. Adăugăm seminţele de muştar şi susan continuam să călim amestecând.
  6. Adăugăm condimentele şi mai călim câteva minute până sunt aproape gata. Ca şi în reţeta de Stir Fry de Legume, acestea trebuie să rămână al dente.
  7. Batem oul şi îl adăugăm la legume. Lăsăm să înceapă să se prindă puţin, apoi amestecăm cu legume 1 minut.
  8. Între timp orezul trebuie să fie gata. Adăugăm şi pe el la omleta noastră, presărăm cu încă puţnă sare şi piper. Călim încă 1-2 minute amestecând uşor astfel încât orezul să nu devină lipicios. 
  9. Presărăm cu verdeaţă şi râşnim deasupra nişte sare şi puper. Merge stropit cu nişte suc de lămâie, sos de soia (fermentat natural, din soia nemodificata genetic, fara E-uri).

Comentarii

Postări populare