Supă-Cremă de Toamnă cu Porumb şi Migdale

 

A venit toamna şi zilele astea când s-a facut ceva mai frig am început iar să tânjesc după o mâncare caldă, cremoasă, consistentă... ceea ce americanii numesc comfort food. Corpul îmi spune că e nevoie de echilibrarea lui Vata dosha care început să crească o dată cu schimbările de vreme. Simt deja că pielea mea devine mai uscată şi membrele sunt reci.

Chiar nu am mai făcut supă de foarte, foarte mult timp. Această supă a fost o improvizaţie care m-a surpins prin explozie de gusturi şi arome, o textură cremoasă deosebită şi, binînţeles, culoarea ei extraodinar de frumoasă, de toamnă. Gustul este unul complex, este dulce, acrişoară şi picantă în acelaşi timp.Este prima data cand folosesc porumb şi migdale în supă şi sunt foarte mulţumită de rezultat. Acestea creează o textură diferita de supa crema de legume, usor graunţoasă. În funcţie de cantitatea de apă adăugată, supa poate fi servită şi ca sos. Eu aşa am procedat cu supa rămasă a doua zi, am servit-o cu o granitură simplă de orez.

Supa este de toamnă pentru că are calităţile care cresc Vata dosha:  gusturile dulce, acru şi picant, proprietatea de a încălzi (mai ales prin roşii şi condimente) şi de a hrăni (prin îngrediente ,,grele'': linte, porumb şi migdale).Pentru ca supa să fie cu adevărat ayurvedică folosiţi ingrediente de sezon, proaspăt culese.



Ingrediente:

- 2 persoane, cantitati aproximative -

- 2 morcovi
- 1 bol tomate
- câţiva căţei mari de usturoi
- jumătate de stiulete de porumb fiert [adaugaţi-l mai devreme dacă e crud]
- 2 linguri migdale măcinate [eu le-am macinat in râşniţă de cafea. nu recomand făina de migdale gata preparată]
-  jumătate păhar linte roşie
-  condimente fierbinţi: câte un vf. de cuţit piper negru, schinduf şi ardei iute măcinate, câte o lingurţă de ghimbir şi chimen măcinate
- sare neiodată după gust
- 1 lingură ghee sau ulei presat la rece

Preparare:

 - 20 minute -

  1. Spălăm bine lintea şi o punem la fiert într-o cantitate mare de apă.
  2. Curăţăm morcovii, ii tăiem sau ii dăm pe răzătoare şi ii adăugăm la linte.
  3. Tocăm roşiile şi le adăugăm şi pe ele. 
  4. Râşnim migdalele, curăţăm usturoiul şi îl tocăm fin, tăiem boabele de porumb de pe stiulete.
  5. Adăugăm la supa noastră nişte sare, porumbul şi migdalele şi lăsăm să fiarbă în jur de 5 minute sau până legumele sunt gata.
  6. Încălzim într-o tigaie nişte ulei, adăugăm usturoi tocat şi călim 1-2 minute până apare o aromă plăcută. 
  7. Adăugăm condimentele la usturoi şi mai călim câteva secunde amestecând bine.
  8. Adăugăm aceasta tarka la supa noastra, amestecăm bine, verificăm dacă mai e nevoie de condimente şi închidem focul.
  9. Pasăm supa cu ajutorul blenderului şi o servim caldă cu pătrunjel sau coriandru tocat şi nişte piper râşnit deasupra.

Comentarii

Postări populare