Brioşe Multi-Cereale cu Dovleac şi Migdale


În sfarsit am reuşit să fac şi poză la bunătăţuri pe care le-am făcut toamna asta cu dovleac! :D

Aceasta reţetă a fost absolut o inspiraţie de moment. Am spart nişte oua şi trebuia să fac ceva cu ele :)). Aşa tarta mea de dovleac s-a transformat în brioşe... Pe parcurs mi-au venit idei şi mai straşnice- de a folosi toate făinile pe care le am în casă! :)) Bine, dacă să folosesc faina integrala, faina de orez şi de ovaz la copt nu era o noutate pentru mine, făina de porumb am folosit-o pentru prima dată în acest scop. Sincer, după ce am pus o bucată de unt gras de casă, bunătate de lapte bătut, ouă de casă şi alte ingrediente preţioase...cam am avut emoţii :). Dar totul s-a terminat cu bine, bucătăria s-a umplut de mirosul irezistibil de dovleac şi copt, iar când le-am gustat imediat am fugit să fac poze ca să nu cumva să se întâmple ca de obicei- când mă pun să fac poze nu mai am la ce! :))


Ingrediente

- 15 brioşe-

- 2/3 cană (de 200 ml) făină integrală de grâu cernută (de preferat bio)
- 1/3 făină de orez
- 1/3 făină de ovăz
- 1/3 făină de porumb, cernută
- 2-3 linguri nuci zdrobite + 1 lingură pt. decorat (eu am folosit migdale)
- 2/3 cană zahăr brut (după gust)
- 2 ouă de casă
- un vârf de cuţit sare
- 1/2 linguriţă bicarbonat pur
- câte un vârf de linguriţă scorţişoară, nucşoară, ghimbir (după gust, însă neapărat adăugaţi condimente pentru o digestie mai usoara)
- 1/3  cană unt gras topit sau ghee
- 1/3 cană lapte bătut (sau iaurt)
- 1 cană piure de dovleac

- par multe ingrediente şi mulţi paşi, însă credeti-ma, aceste brioşe se fac extrem de simplu şi rapid


Mod de preparare 
  1. De la început preparăm piure de dovleac. Curăţăm câteva felii de dovleac de plăcintă, le tăiem felii subţiri şi punem la fiert într-o cratiţă cu puţină apă. Înăbuşim la foc mic în jur de 20 de minute până devine moale. Amestecăm din când în când şi pasăm uşor cu lingura pentru a obţine o consistenţă de piure cât mai rapid sau pasaţi cu blender atunci când dovleacul este gata (eu prefer să râmână şi bucăţi de dovleac prin piure).
  2. Preîncălzim cuptorul la 180 de grade C şi ungem formele de brioşe cu nişte grăsime  sau tapetam cu hartie de copt.
  3. Amestecam făinurile cu bicarbonat şi condimente.
  4. Amestecăm bine ouă bătute uşor cu zahăr, sare, piure de dovleac (răcit), ghee şi lapte bătut.
  5. Adăugăm câte puţin ingredientele uscate în cele lichide încorporându-le bine cu un tel. 
  6. Ajustăm consistenţă: aluatul trebuie să fie de consistenţa unei smântâni grase sau creme. Adăugăm ceva lichid dacă este prea uscat (iaurt, piure de dovleac) sau nişte făină dacă este prea lichid (curge).
  7. Punem câte o lingură cu vârf în fiecare formă de brioşe, presărăm deasupra nuci zdrobite şi le introducem în cuptor pentru aproximativ 30 de minute. 
  8. Sunt gata atunci când scobitoarea iese curata şi sunt uşor aurii deasupra. Lăsăm să se răcească un pic şi apoi le scoatem din formă pe un grătar să se răcească bine.

Comentarii

Postări populare