Tartă Rustică Cu Prune


Aluat crocant din 3 tipuri de faina, zahar brut, migdale, unt de casa si prune acrisoare de gradina...O nebunie! Un ceai bun şi o bucăţică de tartă este un adevărat leac pe vremea asta mohorâtă :). 
 
Demult voiam sa fac o tarta super crocantă, super gustoasă, însă ceva mai sanatoasă decât ceea ce îmi propuneau reţele pe care le găseam. Am început cu făina integrală şi unt de cocos cu speranţa de a crea o tartă vegană, însă mi-am dat seama că pentru o tartă dulce nu merge aceasta variantă. După aceea am făcut-o integral din făina albă şi după ce mi-am dat seama cum trebuie să fie aluatul şi cum trebuie să lucrez cu el, am început să experimentez şi cu alte tipuri de făină. Astăzi vă prezint una din variantele mele preferate, un aluat din 3 tipuri de făina, care creează o consistenţă exact cum trebuie să fie la tartă şi, în plus, o face mai crocantă şi mai texturată. Mi-a plăcut tare mult această combinaţie, merge cu prune excelent! Cu siguranţă dacă nu aveţi făina de ovăz şi de orez puteţi folosi doar făina albă de grâu. Motivul pentru care încerc să nu folosesc doar  făina albă este acela că grâul este cea mai grea dintre cereale, iar adăugarea altor tipuri de făina, mai puţin ,,grele'' face tartă mai uşoară pentru digestie. În plus, avem mai mulţi nutrienţi, mai multe fibre, mai puţin gluten. Deci, ceva mai sănătos :). Utilizarea migdalelor este o parte importantă a reţei, acestea nu se vor simţi, însă vor pune în valoare gustul prunelor. Am văzut acest ,,truc'' la Martha Stewart.



 Blat Crocant pentru Tarte din 3 Tipuri de Făina


-  1 cană făina albă de grâu  (simplă, fără adaos de enzime sau alte prostii, citiţi eticheta!)
- 1/2 cană făina de orez
- 1/2 cană făina integrală de ovăz
- aproximativ 2/3 cană unt rece taiat cubuleţe (recomand unt de casă, majoritatea unturilor din comerţ nu sunt unt adevărat)
- 1-2 linguriţe zahăr brut
- un vârf de cuţit sare neiodată
- aproximativ 2 linguri apă rece

Pentru Umplutură de Prune

- 2 mâini de prune de abia coapte, ferme (eu am avut prune din alea cărnoase cu pulpa roşie)
- 1/3 cana din aluatul nostru
- 2 linguri faina de migdale (migdale râşnite)
-1/3 cana zahăr brut

Şi mai avem nevoie de

- puţin zahăr brut pentru a presăra deasupra
- nişte unt/ unt de cocos pentru a unge marginile (eu am folosit puţin unt de cocos, pentru că nu voiam ca gustul sau aroma untului sa devina predominanta la aceasta tarta)
- făina albă pentru întinderea blatului




Metoda de preparare

Iată un video bun unde puteţi vedea cum se lucrează un astfel de aluat: http://www.youtube.com/watch?v=i7eT4dOFxJI&list=PL4T-pL8VY-hhQojxoWp2AoNEomhDPHQ0C&index=1
  1.  Amestecăm făinurile cu un pic de sare şi zahăr. 
  2. Adăugăm cubuleţe de unt rece şi începem să frământăm uşor cu degete până obţinem un aluat sfărâmicios cu bucăţele de unt prin el de mărimea unui bob de mazăre. 
  3. Luăm o parte din aluat  în acest stadiu (cam 1/3 cană) şi o punem in frigider. Acesta va merge pentru presărat deasupra.
  4. La aluatul rămas adăugăm câte puţină apă rece şi continuăm să frământăm uşor până obţinem un aluat moale. Este foarte important să nu frământăm prea mult, ci să încorporăm toată făina din câteva mişcări. 
  5. Formăm din aluat o biluţă şi o aplatizăm sub forma unui disc. Învelim într-o pungă şi punem la frigider pentru minim 30 minute.
  6. Între timp preîncălzim cuptorul la 180 de grade C, spălăm prunele, scoatem sâmburii şi le tăiem felii nu foarte subţiri.
  7. Scoatem aluatul pentru blat din frigider şi îl intindem cu un facalet pe o suprafaţă presărată cu făina. Dacă se rup marginile pur şi simplu le lipim înapoi. Întindem până la grosimea de 1/2 cm. Îl aşezăm pe o tavă tapetată cu hârtie de copt. Eu am copt intr-o forma de tort pentru ca momentan nu am o tava.
  8. Scoatem şi celălalt aluat din frigider, il amestecăm cu făina de migdale şi zahăr. Luăm o parte din el şi presărăm în centrul blatului lăsând o margine de câţiva cm. 
  9. Aşezăm deasupra prunele şi presărăm deasupra cu restul amestecului de aluat si migdale.
  10. Învelim marginile tartei cu aluatul pe care l-am lăsat liber. Dacă doriţi puteţi forma din ele şi nişte margini ca la tartă normală, mie mi-a plăcut mai mult aspectul acesta rustic, neuniform. 
  11. Marginile de preferat să fie unse cu ceva ca să nu se ardă. Eu um uns cu puţin ulei de cocos pe care îl aveam la îndemână. 
  12. Presărăm cu puţin zahăr brut toată tarta şi o putem fie ţine la frigider un pic, fie să o trimitem la cuptor direct.
  13. Coacem la 180 de grade în jur de 45 de minute sau până tarta devine aurie, iar lichidul fructelor se evapora rămânând doar un fel de jeleu.
  14. O lăsăm să se raceasca putin si servim imediat, alături de un ceai negru cu ghimbir :).  
 

Comentarii

Postări populare