Tartă cu Brânză şi Verdeţuri & Băutură de Cicoare şi Roşcove

 

Aş vrea să fac un ,,update'' la reţetă de Tartă cu Brânză şi Verdeaţa pe care am postat-o săptămâna trecută şi, cu aceasta ocazie să vă zic şi de băutura de cicoare pe care am descoperit-o de curând.


Ne-a placut tare mult aceasta tartă şi doua zi am făcut-o din nou. Numai că nu am mai avut brânză sărată şi am luat din piaţă nişte brânză proaspătă de vacă. Am făcut tarta exact ca în reţeta precedentă, numai că am mai adăugat nişte sare si am pus mai puţină smântână (ca să nu fie prea lichidă compoziţia). La gust a ieşit destul de asemănătoare, n-aş putea spune care-i mai gustoasă. Însă mi-a plăcut tare mult că în aceasta variantă umplutura s-a ridicat aşa frumos ca şi cum ar avea ou în ea. Când am scos-o din cuptor şi am servit-o imediat, arată tare fain si umplutura avea o textură mai lejeră.

Să mă scuzaţi pentru calitatea pozelor, nu mai reuşesc să fac poze la lumina zilei, acum fac mai mult pe fugă, cu telefonul.




Şi acum despre cafea.  Am scris aici cu ce se poate înlocui cafea, iar astăzi vă propun încă o alternativă, băutura de cicoare. Cred că aţi văzut cu toţii ,,cafeluţa de cicoare'' în plafare. Este făcuta din rădăcina de cicoare prăjită care are un gust asemănător cu cafea. Cică are gust asemănător, mie una nu mi se pare deloc asemănător şi nu-mi place cafea de cicoare de nici un fel. Este doar o chestiune de gust, multor oameni le place. Acum când am deschis magazinul şi am comandat tot felul de chestii sănătoase, am dat de o băutură nouă din cicoare de la Solaris, Chicoria cu Roşcove. Am zis s-o încerc, să-i mai dau o şansă cicoarei. Şi mi-a plăcut tare mult. Pudra de roşcove imbunatateste mult gustul cicoarei si bautura seamana mai degraba cu cacao caldă, mai ales dacă adăugăm puţin lapte.
Chiar dacă cicoarea nu este un înlocuitor perfect al cafelei  în ceea ce priveşte efectul (nu are efect stimulent), gustul seamana si, chiar daca avem din cand in cand pofta de cafea, aceasta bautura poate scădea cu siguranţă cantitatea de cafea consumată si să contrabalanseze efectul nociv al cafeinei.
In plus, sunt mulţi oameni care consumă cafea pentru că, aparent, aceasta ajuta la digestie si are un efect laxativ. Din acest punct de vedere, cicoarea este un inlocuitor perfect al cafelei.Cafea  nu face decat sa suprastimuleze organismul grăbind functiile digestive si de eliminare si in plus, efectul laxativ se datoreaza si faptului ca aceasta irita mucoasele determinand contractiile intestinelor. Cicoarea in schimb, contine inulina, un prebiotic despre care v-am mai povestit când am vorbit despre napi  şi reglează în mod natural funcţiile digestive. Radacina de cicoare mai are si alte proprietati benefice pentru organism şi de asemenea roşcovele merită un articol separat, dar cam atât deocamdată, că trebuie să fug :).

Vă îmbrăţişez pe toţi şi vă mulţumesc pentru că îmi sunteţi aproape împărtăşind cu mine acest drum către o ,,viaţă nouă'', că îmi scrieţi, că mă încurajaţi şi apreciaţi ceea ce fac. Este o binecuvântare pentru mine! 



Comentarii

Postări populare