Ton la cuptor


Ieri am sărbătorit 30 de mii de vizualizări pe blog. Vă multumesc că îmi sunteti alături!!!
La nici un an de când am început să scriu, pentru mine 30 de mii e mult. Deşi simţeam nevoia să scriu şi să împărtăşesc din cunoştinţele şi experienţa mea, mult timp am ezitat să încep blogul pentru că mi se părea că ceea ce vreau să scriu deja a fost scris şi rescris de 100 de ori, că toate aceste informaţii se găsesc şi nimeni nu are nevoie de încă o perosoană pasionată de wellness, ci mai degrabă de specialişti în domeniu. Cu toate aceste, dorinţa mea interioară a învins şi am început să scriu, fără să ştiu exact unde merg. Pur şi simplu să scriu tot ceea ce aflu sau prin ce trec în  momentul respectiv. La nici un an de când am început blogul, am învăţat atât de multe! Am învăţat în primul rând să discern informaţiile cu care operez, care sunt bune şi care nu, care sunt importante şi care nu, unde găsesc informaţii bune. Apoi am învăţat foarte multe despre mine. Şi, foarte important, am început încet-încet să învăţ şi despre alţii. Feed-back-ul pe care l-am primit în comentarii, pe FB şi pe mail îmi dă speranţa că sunt pe drumul cel bun şi mă motivează să merg înainte. Ieri am observat că numărul de vizualizări a trecut de 30 de mii şi am dorit să sărbătoresc acest moment cu o reţetă nouă.
În primul rând, sunt mulţi dintre cititorii şi prietenii mei care mănâncă carne şi îmi doream demult să fac reţete în care să arăt cum carnea şi peştele pot fi gătite sănătos şi dietetic. În al doilea rând, peştele este ,,mâncarea de compromis'' pe care o avem cu prietenul meu. Mâncărurile mele vegetariene îi plac foarte mult, dar sunt prea uşoare pentru el. De cele mai multe ori, gătesc mâncarea care îmi place mie şi lui îi gătesc ceva separat la ea, de exemplu un schnitzel. Însă, atunci când nu mănânci carnea nu-ţi face nici o plăcere să o găteşti, să o miroşi :). Astfel, singura variantă în care putem savura aceeaşi mâncare este să gătim peşte. Peştele, aşa cum v-am spus, îl prefer excesului de nuci şi lactate grase.

Am ales să încep anume cu ton pentru că, ton este un peşte cu totul deosebit pentru cei preocupaţi de alimentaţie sănătoasă. Acesta conţine foarte multe proteine(mai mult de 40g într-o porţie) şi acizi graşi Omega 3 şi Omega 6. Proteinele, spre deosebire din cele din carne, se digeră uşor şi se asimilează în proporţie de 95%. Este bogat şi în microelemente, mai ales zinc şi fosfor. Este un aliment slab caloric, doar 150 de calorii la 100g. Aceasta înseamnă că proteinele vor fi utilizate pentru diverse scopuri în organism şi nimic nu se va depune sub formă de grăsime. Ba chiar există cercetări care arată că tonul consumat corect contribuie la slăbire. Singurul dezavantaj al acestui peşte este că e foarte scump.



Ingrediente (2 pers):

2 felii de ton (400 g), eu am găsit îngheţat. Înlocuiţi cu orice alt peşte slab. 
2 Lg suc de lămâie/lime
plante aromatice, care vă plac: oregano, busuioc, maghiran, cimbru, rozmarin etc
vf.cuţit piper proaspăt măcinat
Opţional, sare neiodată
Opţional, 1 lg seminţe chia
Opţional, 1 Lg fistic/migdale/nuci braziliene zdrobite


Am servit cu Super salată din vlăstari şi seminţe şi un păhar de vin :).

  • Am dezgheţat tonul, l-am spălat şi l-am uscat cu un şerveţel. Am stors suc de lămâie, am zdrobit cu sucitorul câteva nuci de fistic. În această reţeta seminţele de chia şi fisticul nu formează chiar o crustă şi nu se simt foarte mult. De aceea, le-am pus opţional.
  • Feliile de ton le-am dat prin suc de lămîie, le-am presărat cu piper, plante aromatice, seminţe de chia şi fistic măcinat. Puteţi folosi şi puţină sare.
  • Am învelit fiecare felie în folie de aluminiu şi le-am pus pe tavă în cuptorul preîncălzit la foc mediu-mare. Puteţi folosi orice alt tip de folie pentru cuptor sau fără folie, într-un vas din ceramică sau alt tip de vas antiaderent. Lăsaţi să se facă 10-15 minute. Tonul se face foarte repede, dacă îl lăsaţi mai mult va deveni tare. 
Tonul va avea gust de ton, fără să fie influenţat de gustul uleiului sau al crustei. Mie îmi place foarte mult aşa şi în plus, este o variantă sănătoasă şi dietetică. Serviţi cu o salată cu dressing din suc de lămîie, fără ulei sau legume gătite la aburi spre exemplu. Nu adăugaţi pâine la aceasta masă. Consistent, sănătos şi delicios. Poftă bună!

Comentarii

  1. Hmm, arata tare bine pestele asta. Imi spuneai tu acum ceva timp ca il cumperi dintr-un anumit loc sau de la o anumita marca. Care este aceea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS... felicitari pentru 'aniversare' :D

      Ștergere
    2. Mersi! Inca nu e aniversare, dar eu nu prea sunt cu aniversarile, sarbatoresc atunci când am motiv să sărbătoresc :).

      Ștergere
  2. Laura, era vorba despre peste din crescatorie si peste de captura si il recoamdam pe cel de captura, salbatic. De exemplu este marca de peste oceanic Azuris la Mega Image. Pe eticheta trebuie sa scrie: peste de captura, yona de captura cutare (un punct anume in ocean sau mare). Pe cel din acuacultura scrie doar ,,produs de...'. Ton cred ca poate fi numai salbatic. E bine sa te uiti sa nu contina nimic altceva. La ton nu am intalnit, dar alt fel de peste (somon, cod etc) 90% din ce e in supermaket contine 20-40% glazura.

    RăspundețiȘtergere
  3. Saru'mana frumos de pont. Chiar nu stiam acest aspect, ca mai contine si altceva. Ma gandeam ca totul tine de conditiile in care a fost crescut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai pt ce, ma bucur ca pot fi de folos :). Personal, verific ingredientele la orice cumpăr de la supermarket. Sunt atâtea porcării de vânzare, inclusiv cele pe care scrie ,,natural'', ,,bio'' etc.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare