Stil de viaţă. Nu dietă!

Îmi permit sa-l citez pe Valentin Vasile cu acest titlu, căci imi place tare mult cum a formulat ideea.
În ultimul timp am observat un lucru: oamenii cred că eu n-am voie(!) să mănânc şi nu mănânc mai nimic. Mulţi dintre aceştia mă intreabă cum reusesc sa manânc numai chestii sanatoase, daca nu mi-e poftă de alt fel de mâncare. Sunt mulţi dintre clienţii mei care îmi spun că le e imposibil sa mănânce sănătos. Alţii fac abstracţie totală de sfaturile mele nutriţionale şi adoptă o dietă extremă, vegană si apoi îmi spun ca nu pot sa ţina ,,dieta'' recomandată pentru că li se face rău sau că le e pofta mereu de alte chestii.

De aceea, vreau sa clarific CE MANÂNC EU :)

Nu am nici o dieta specială, manânc in principiu de toate. Cum arata meniul meu va puteti da seama din reţete de pe blog si Facebook. Puteti observa că manânc şi carbohidraţi, şi grăsimi (destul de multe, apropo), şi alimente de origine animală. Principiile mele sunt simple: alimente locale (pe cat este posibil), neprocesate, proaspat preparate, fara exagerari pentru un singur tip de aliment sau gust (sa zicem mancare foarte picanta sau mult dulce, mancare bogată în proteine etc). Simplu de tot. Cât de greu e sa respecţi asta? Deloc! Daca ştii unde se afla piaţa si plafarul şi investeşti un pic de timp la început pentru a invăţa să alegi alimente si poate să prepari nişte feluri noi de mâncare, NU E NICI O DIFERENTA FAŢĂ DE ALIMENTAŢIE NORMALĂ.

Diferenţa este în dietele în sensul adevărat al cuvântului, adică cele recomandate de terapeut pentru anumite afecţiuni, diete detoxifiante etc. Însă ceea ce promovez eu nu este dietă, ci exact STIL DE VIAŢĂ

Pur şi simplu ştiu ce îmi face bine şi ce nu şi încerc ca proporţia alimentelor care sunt bune pentru mine să fie mai mare. Îmi pasă ce mănânc şi de aceea aleg cu grijă alimentele şi nu i-au prima chestie pe care am gasit-o la supermaket la super preţ.

Mă costă mai mult decât mâncarea normală? Nu. Ba din contra. Înseamnă asta că ,,nu am voie'' să mănânc ceva? Nu, că nu-s bolnavă. Mănânc şi prostii dacă mi-e poftă, dar asta se întâmplă foarte rar pt că organismul meu simte ce îi face bine şi preferă o mâncare sănătoasă.

Ce mănânc în oraş?

Mâncare cât mai simplă la care nu prea ai cum să adaugi prostii. Gen salată, cartofi natur, paste cu un sos simplu din roşii, usturoi şi busuioc, paste cu caşcaval, orez simplu, peşte la grătar, legume la grătar, pizza vegetariană etc. Am o problemă să mânânc în oraş numai la restaurante proaste. La restaurante bune niciodată n-am problemă să găsesc ceva potrivit pentru mine.

Aşă că fiţi sănătoşi dragii mei şi adoptaţi încet încet un stil de viaţă în armonie cu natura, nu mai căutaţi motive să nu mâncaţi sănătos. Acestea exista doar în capul nostru, în pattern-uri greşite adânc înrădăcinate în conştiinţa noastră la fel ca şi în cazul multor altor chestii care ne împiedică să facem ceea ce vrem, să trăim viaţa cum visăm, să creăm realitatea noastră.

Comentarii

Postări populare