Pateu Vegetal din Urzici, Nuci şi Ciuperci Sălbatice cu Aroma de Ardei Copţi şi Leurdă

 
Pateul asta l-am făcut săptămâna trecută şi a fost foarte apreciat mai intai pe Facebook si apoi când l-am luat la servici şi am servit prietenii care au trecut pe la mine. Toată lumea  a zis ca e foarte bun şi mi-a cerut reţeta. Însă reţeta eu din păcate n-am. Ca de obicei :)) Acest pateu a fost o improvizaţie într-o zi in care am mai facut nu stiu cate chestii din urzici.
În orice caz, vă scriu cam cum l-am facut  ca să aveti idee, iar voi folositi-va imaginatia, propriul gust şi ce ingrediente aveti la indemana pentru a crea pateu care care să vă placă vouă.

Ingredientele cheie sunt: urzici, ciuperci (proaspete sau uscate), nuci (cred ca şi altfel de oleaginoase merg) şi verdeaţa (leurdă, pătrunjel, usturoi sălbatic...). De asemenea, eu am folosit ghee şi unt care i-a dat pateului o cremozitate mai mare. Dar, cred ca merge şi cu ulei de măsline fără probleme dacă doriţi să fie de post-vegan.
In rest, condimentele şi alte ingrediente pt aroma (cum sunt ardeii copti) le puteti folosi după cum vă place voua, nu sunt esentiale.

Ingrediente

- pt. un bol mare de pateu
- cantităţile sunt aproximative

1. O strachina plina de urzici
2. O ceapă albă uscată
3. 1 cană nuci
4. O cană ciuperci sălbatice deshidratate (eu am folosit ciuperci culese si deshidratate de noi). Puteti folosi si ciuperci proaspete, doar ca veti înăbuşi mai mult legumele ca să scoateţi apa din ei şi nu veţi adăuga apa la preparare.
5. O lingură ghee (unt clarifiat- cautati pe blog info) sau ulei pt varianta vegană
6. 1/2 cană unt tăiat cubuleţe (idem, ulei pt varianta vegană, însă nu cantitatea asta, poate 1-2 linguri)
7. Condimenete: sare nerafinata, piper, turmeric, curry, ghimbir, dafin, cimbru...(am pus cam de toate ce aveam prin casa)
8. O legătură mică leurdă (puteti folosi de asemenea usturoi, usturoi verde)
9. Câteva fire pătrunjel
10. Un ardei copt (îngheţat din toamna)

Mă gândesc că puteti adauga si niste oţet sau suc de lămâie dacă vă place.

Metoda de preparare:

  • Spălăm bine urzicile şi tăiem eventual tulpinile mai groase. NU este nevoie să opăriţi/fierbeţi urzicile în prealabil.
  • Încălzim ghee, adăugăm ceapa tocată fin şi o călim până devine translucidă.
  • Adăugăm urzicile, presărăm cu sare şi le lăsăm să se inmoaie.
  • Adăugăm ciupercile, apa (numai dacă sunt deshidratate), niste dafin, cimbru, sare...Lăsăm la înăbuşit vreo 15 minute până legumele sunt gata. 
  • Între timp prăjim uşor nucile într-o tigaie uscată, sau la cuptor, la foc mic. Trebuie să apară un miros plăcut şi să înceapă să se separe uşor cojiţele. Amestecam constant.
  • Punem în robot nucile, legumele gătite, untul, verdeaţa proaspătă, condimentele, ardeiul copt şi mărunţim totul până la consistenţa satisfăcătoare. În funcţie de ce consistenţă obţineţi puteti adăuga puţină  apă sau încă puţin unt/ulei. Mărunţiţi, opriţi, gustati şi tot aşa până obţineţi gustul  si consistenta dorita.
Pateul este bun atât servit cald, cum este în imagine, cât şi după ce se răceşte şi întăreşte un pic la frigider. Apropo, la mine s-a păstrat foarte bine vreo 3 zile la frigider, fără să schimbe gustul. Este excelent pe o felie de pâine de casă, o lipie la micul dejun sau ca o gustare. Chiar nu mai simţi nevoia de încă ceva în plus. Este foarte saţios. Un ceai cald nu strică :).

Comentarii

Postări populare