Orez cu legume-din bucătăria ayurvedică


Din nou, această reţetă e doar o adaptare, căci nu am toate ingrediente şi nu am timp să respect chiar toate etapele şi ama dăugat ceapa care nu apare în bucătăria ayurvedică. Dar e aşa de gustos! E cea mai bună reţetă de orez pe care am gustat-o pînă acum, nu m-aş fi gîndit că e aşa bun cu mazăre: picant, dulce, acrişor, aromat...

Ingrediente 1-2 porţii:
  1. 1-0,5 cană orez de calitate bună (de preferat basmati)
  2. jumătate de ceapă
  3. 1 morcov
  4. 1-0,5 cană mazăre
  5. cîteva roşii proaspete, congelate sau conservate în sucul propriu
  6. Condimente: sare, jum lg curry, 0.5 ardei iute sau chili, 2 cuişoare, o bucăţică mică de scorţişoară, un pic de cardamom(am avut pudră), cîteva frunze de dafin
  7. unt sau ghee
  • Spălăm bine orezul, îl scurgem. Dacă aveţi timp puteţi sa-l înmuiaţi 15 min si apoi la scurs 15 min.
  • Topim untul sau încălzim ghee. Aruncăm ardeiul mărunţit, apoi curry, amestecăm şi călim un pic.
  • Adăugăm ceapa taiată mărunt, amestecăm şi călim 1-2 min, apoi morcovul, apoi mazărea. Călim 4 min. Adăugam roşiile tăiate cubuleţe, o cană de apa, sare, frunze de dafin.
  • Cînd legumele incep să fiarbă adăugăm orezul, cuişoare, scorţişoara si cardamom.
  • Amestecăm, acoperim cu capac şi lăsăm să fiaba la foc mic pînă nu se evaporă apa.

Aici doar cu morcov, mazăre, cartof. Bun şi aşa, dar nu aşa de bun cum e cînd e şi cu roşii. E un pic uscat cu cartofi şi simţi nevoia de o salată sau nişte murături :)

Puteţi adăuga ce legume aveţi: fasole verde, conopidă, mazăre verde, roşii, morcovi etc.

Comentarii

  1. Asta este mancarea preferata a noastra,orez cu legume ,dar sa vezi si cu naut ,este si mai si .
    Offf,la 1 noaptea vorbesc de mancare ,si preferata,trebuie sa-mi fac o gustarica ,nu mai pot...
    Sa auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. he he si mie mi se intampla sa verific inainte de culcare blogurile culinare pe care le urmaresc si sa mi se faca o foame...
    Sa ne auzim de bine! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare