Cartofi copti cu pastă de avocado cu usturoi



Această reţetă reprezintă varianta vegană pentru reţeta de cartofi copţi cu sos de smîntînă. E altfel, dar e super-super gustoasă. Mirosul de cartofi copţi cu coajă e incomparabil cu nimic. După părerea mea e cea mai bună modalitate de a găti cartofii. Se potrivesc perfect cu un sos cu usturoi.

Ingrediente:
  1. cartofi mici
  2. avocado bine copt, moale
  3. ulei presat la rece (de măsline sau floarea-soarelui)
  4. usturoi
  5. verdeaţă: oregano, busuioc, pătrunjel sau ce vă place

În privinţa cantităţilor, depinde cît doriţi să faceţi. Eu am folosit pentru 4 cartofi 1 avocado şi cîtiva căţei de usturoi. Pentru o persoană e mai mult decît de-ajuns.

  • Cartofii se spală bine, se taie în jumătate şi se pun la copt in cuptor la foc mic pînă sunt moi (cam 20 min)
  • Avocado se curăţă şi se pasează cu furculiţa.
  • Adăugăm la pasta de avocado usturoi pasat, verdeaţă tăiată mărunt, puţin ulei şi dacă dorţiţi puţină sare, un strop de lămîie...
  • Pasta se pune pe cartofi copţi, calzi.

Eu am pus acest sos şi pe feliuţe de dovlecel şi a fost tare bun. Merge si pe pîine, roşii etc.


Comentarii

Postări populare