Crema picanta din seminte si verdeata

Zilele astea Mimi Walter ne-a impartasit reteta de Pesto cu urzici si mi-a placut tare ideea de a folosi uzicile de primavara si in acest fel. Deci lista de retete sanatoase cu urzici (smoothie, ciorbite, salate) s-a imbogatit cu inca una :D. Una foarte buna! E o gustare rapida, satioasa, extrem de nutritiva si vitaminizanta. Crema mea e pentru iubitorii de mancare picanta, dar daca nu sunteti amator de asa ceva va invit cu drag sa faceti reteta lui Mimi:





  • ,, Se amesteca urzici taiate fin de tot sau mixate, seminte de floarea soarelui macinate, multi catei de usturoi maruntiti bine, putin ulei, sare, piper si alte condimente dupa gust.''

Iata reteta pentru Crema picanta din seminte si verdeata:

  1. o cana seminte de floarea-soarelui decojite
  2. o mana buna de urzici de primavara
  3. cateva fire de patrunjel
  4. cateva fire de loboda verde (merge si: untisor, leurda etc)
  5. 1 Lg suc de lamaie sau otet natural (nu folositi otet clasic! merge de mere, japonez de orez, din caise etc)
  6. 1 Lg ulei presat la rece
  7. jum.lg sare de mare (optional, algele, musatrul etc au sare)
  8. putina apa plata (cateva Lg)
  9. busuioc, oregano, estragon etc
  10. 1 cm ghimbir (inlocuiti cu putin chili daca doriti)
  11. cativa catei de usturoi (eu am pus 4, dar crema mea chiar e picanta!)
  12. o lg. mustar bio (al meu are urmatoarele ingrediente: otet de cidru, boabe de mustar si sare marina)
  13. un vf. lg miere
  14. eu am adaugat si algele nori maruntite, dar nu e deloc un ingredient important pentru gust in aceasta reteta

Preparare (5 minute, e nevoie de robot bun sau rasnita pt a marunti semintele)

  • Semintele de floarea-soarelui se maruntesc in robot pana devin faina. Daca le inmuiati pt cateva ore se vor putea marunti bine si cu un blender slab. Puteti utiliza si rasnita de cafea.
  • Verdeata se spala bine-bine intr-o cratita cu apa rece si se taie mediu.
  • Adaugati la seminte verdeata taiata, condimentele si uleiul si procesati pana la omogenizare. Apa se adauga cate putin, astfel incat crema sa aiba consistenta de crema :)

Se serveste pe paine naturala, crackeri, cu diverse legume taiate betisoare etc.

Ei, v-am facut pofta? Poate va vin idei pt concurs :D

Va imbratisez si astept email-uri voastre!


Comentarii

Postări populare