Prăjiturica simplă de dovleac şi cereale


Îmi este poftă deja de mult timp de o prăjitura de dovleac. Însă nu prea am ingrediente în casă să fac una buna-bună. Aşa că am încropit o prăjiturică simplă din ce aveam. De fapt nu e chiar o prăjitură, mai degrabă  iese ceva asemănător batoanelor de cereale. Eu zic că merge bine la micul dejun. Puteţi folosi diverse ingrediente pe care le aveţi la îndemână: tot felul de fulgi, muesli, faina de ovăz, de orez, de in, fructe uscate, seminţe, nuci etc. O puteţi face vegană dc folosiţi ulei de cocos şi seminţele de chia sau in pentru a lega compoziţia, sau mai nutritivă, cu ghee sau ouă. Dacă folosiţi ingredientele pe care le-am folosit eu, reţeta este ok pt. toate tipurile de constituţie în cantităţi moderate.


Ingrediente pentru vreo 4 batoane:

o cană fulgi presaţi mecanic (eu am avut de ovăz, secară şi orz, de la plafar)
jum. cană făină de ovăz (puteţi să măcinaţi nişte fulgi de ovăz sau să folosiţi orice altă făină)
o lingură stafide (opţional)
1 lingură nuci mărunţite (puteţi folosi mai multe, eu am presărat doar deasupra)
2 linguriţe seminţe de chia (se pot înlocui cu seminţe de in măcinate sau chiar cu 1 ou)
1/3 linguriţă de bicarbonat
o cană dovleac răzuit
câte un vf. de cuţit ghimbir, cardamom, nucşoara, scorţişoară măcinate
2 linguri de zahăr crud nerafinat (folosiţi orice indulcitor in afara de miere)
2 linguriţe ghee (puteţi înlocui cu ulei de cocos)
Puteţi folosi şi diverse seminţe, nuci, fructe uscate.

Preparare (25 min):
  1. Adăugaţi la seminţele de chia 1-2 linguri de apă şi amestecaţi puţin să formeze gelul. Amestecaţi fulgii, stafidele, bicarbonatul, faina de ovăz, condimentele, zahărul şi alte ingrediente uscate într-o oală. Daţi dovleacul prin răzătoare fină.
  2. Adăugaţi la ingredientele uscate dovleacul, seminţele de chia şi ghee. Amestecaţi bine până la omogenizare. Trebuie să se formeze o cocă foarte moale. 
  3. Ungeţi o tavă sau orice vas plat cu puţin ghee şi aşezaţi aluatul în ea. Presăraţi cu nuci zdrobite şi presaţi-le să se scufunde puţin în aluat. 
  4. Coaceţi la foc mic-mediu în jur de 20 de minute. Lăsaţi să se răcească, apoi puteţi tăia cum vă place.

Comentarii

Postări populare