Terci aromat de amarant cu fructe deshidratate si nuci



Acest terci seamana mai degraba cu o budinca la consistenta. Inainte amarantul simplu nu prea imi placea, mai mult cu lapte. Iata ca aceasta varianta, cu fructe si nuci, mi-a placut foarte mult. Boabele de amarant au in continuare un gust si textura aparte, dar acompaniat de gustul fin al fructelor si nucilor devine cumva altfel, mai exotic poate. Condimentele si melasa ii dau o aroma speciala. 
Este un mic dejun super nutritiv si energizant, dar si un desert delicios si sanatos. Atunci cand e frig si cerul e gri avem nevoie de multa energie, pe care ne ofera cerealele, fructele, nucile si semintele. O mancare dulce, calda si consistenta este perfecta pentru o dimineata de iarna. Va invit sa experimentati cu diverse fructe si arome!

Ingrediente 1-2 persoane:

1 cană amarant

2 căni apă
câteva linguri fructe uscate mărunţite (eu am folosit piersici şi caise, homemade)
4 nuci mărunţite (de preferat înmuiate în prealabil)
2 linguriţe îndulcitor preferat (Orice zahăr nerafinat pentru Vata şi Pitta, miere pentru Kapha. Eu am folosit melasa care dă un pic gust de caramel, iam-iam!)
1 beţişor de scorţişoară
opţional, câte un vf de cuţit ghimbir, cardamom, nucşoară 
opţional, o bucăţică de ghee sau unt

Vata, lăsaţi reţeta aşa cum e (inclusiv cu ghee). Kapha,  folosiţi miere  în loc de zahăr (se adaugă după ce terciul s-a răcit la 40 de grade). Pitta, puteti  folosi mai puţine condimente.
  1. Fierbeţi amarantul în cantitatea dublă de apă la foc mic în jur de 15 minute cu beţişorul de scorţişoară.
  2. Îndepărtaţi scorţişoara. Adăugaţi fructele, nucile, condimentele măcinate şi zahărul. Amestecaţi bine şi mai fierbeţi câteva minute. Adăugaţi puţină apă dacă terciul devine prea uscat.
  3. Adăugaţi ghee dacă folosiţi, amestecaţi bine şi turnaţi terciul în boluri sau păhare. Serviţi cald. 

Comentarii

Postări populare