Supă de linte cu dovleac şi praz


Demult voiam să fac o mâncare de praz, un sos sau o supă. Am mânat de câteva ori în oraş ceva sos de praz şi mi-a plăcut, însă eu nu am gătit niciodată prazul, la mine în regiune nici măcar nu cresc oamenii aşa ceva.
Această combinaţie nu am mai văzut niciodată sincer, şi chiar şi pentru mine când găteam era ceva ciudat, nu ştiam cum va ieşi. Dar mi-a plăcut foarte mult, e un gust interesant şi mi se pare că se prazul se combină cu dovleacul foarte bine am mai adăugat şi un cartof pentru că aveam nişte cartofi in plus curăţaţi,  dar cred că prazul şi dovleac călite sănătos în ghee şi mirodenii este exact ce trebuie.
Supica este excelentă pentru toate tipurile de constituţie, mai ales acum pe timpul iernii. Ajustaţi condimentele în funcţie de constituţia voastră.

Ingrediente (3 persoane):
  • 1,5-2 căni dovleac tăiat cubuleţe sau feliuţe
  • 4 fire de praz
  • jum. cană linte roşie sau galbenă
  • 1 Lg ghee (puteţi înlocui cu un ulei potrivit)
  • Condimente după gust. Eu am folosit:1 lg amestec curry, câteva frunze de dafin, 1 fir de cimbru, o lg rozmarin intreg, jum. lg coriandru măcinat, 1 lg turmeric, jum. lg. ghimbir măcinat, o lg. seminţe de fenicul, un vf. cuţit seminţe de anason, câteva boabe de piper negru, o lg. pătrunjel uscat, 2 căţei de usturoi, 1 Lg sare neiodată.
  • opţional alte legume (1 ceapă, morcov sau 1 cartof mic spre exemplu, eu am pus 1 cartof)
  • smântână de casă* sau suc de lămâie pentru servire
Preparare (30 min):
  1. Încălziţi ghee într-o tigaie la foc mic. Adăugaţi o parte din condimente: seminţe de fenicul şi anason, apoi coriandru, ghimbir. Căliţi amestecând 30 de secunde, până condimentele îşi deschid aroma. 
  2. Adăugaţi prazul tăiat mic şi căliţi amestcând din când în când câteva minute. 
  3. Adăugaţi usturoi tăiat fin şi curry. Continuaţi să căliţi.
  4. Între timp încălziţi apa într-o cratită medie pt. supă, în jur de 2 l. Adăugaţi lintea bine spălată, cartoful tăiat cubuleţe (dacă folosiţi), câteva frunze de dafin, cimbru şi sarea.
  5. Adăugaţi la praz dovleacul tăiat mic şi continuaţi să căliţi amestecând.
  6. Când legumele sunt bine înmuiate, adăugaţi-le la lintea care fierbe. Lăsaţi să fiarbă cu capac intredeschis la foc mic în jur de 10 minute.
  7. Adăugaţi turmeric şi câteva boabe de piper. Verificaţi dacă mai e nevoie de sare. Mai fierbeţi vreo 5-10 minte, până legumele şi lintea sunt moi. 
  8. Îndepărtaţi frunzele de dafin, crenguta de cimbru şi boabele de piper dacă e posibil. Puteţi mixa supa în blender dacă doriţi. Serviţi cu nişte smântână proaspătă sau cu puţin suc de lămâie pentru varianta vegană. 
* Smântâna nu se combină chiar foarte bine cu leguminoasele. Cu toate că folosirea condimentelor ajută digestia, cei care au orice fel de probleme cu digestia ar trebui să evite aceasta combinaţie.

Comentarii

  1. separat , faceam si eu , dar cred ca merge si asa !

    RăspundețiȘtergere
  2. Merge, merge, chiar e o combinatie reusita, nu e din aia ciudatică pe care nu ai mai incerca-o inca o data ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar vroiam in week-end-ul acesta sa fac o ciorbita de praz cu cartofi. cred ca voi adauga si niste linte :) abia astept

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana, sunt sigură că va ieşi super!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare