Chiar trebuie să facem numai ceea ce simţim?

Abundenţa imaginilor drăguţe
pe Facebook cu  mesaj  asemănător, ,,pozitiv'', că trebuie să ne ascultăm intuiţia, că trebuie să facem numai ceea ce ne inspiră şi ne place etc. m-a inspirat pentru postarea de azi.
Atunci când povestesc oamenilor ce fac eu de obicei spun ,,wow, cum reuşeşti să faci atâtea!'' Nu consider că fac aşa multe lucruri, cred că se putea şi mai mult, însă cred că am o experienţă destul de mare de viaţă, am făcut  multe lucruri şi am învăţat deja destul de mult pentru vârsta mea. Pentru mine, greutăţile sunt indispensabile în viaţă. Înveţi, te schimbi, obţii rezultate numai atunci când ai depus efort. Cu cât efortul este mai mare cu atât rezultatele evoluţiei tale ca persoană sunt mai mari. Cu siguranţă am făcut multe lucruri care îmi plac, însă am făcut şi multe lucruri care nu-mi plac şi le consider de asemenea o parte integrantă a experienţei mele. În afară de faptul că în viaţă trebuie să facem şi lucruri care nu ne fac plăcere, există şi o altă latură a acestei chestiuni. Atunci când începe un lucru care ne place, suntem entuziasmaţi şi totul este atât de frumos şi atât de uşor. Însă nu există nici o activitate care să rămână întotdeauna plăcută. Dacă vorbim de activităţi creative, atunci când îţi vin idei şi începi un proiect fain este o parte a procesului. Apoi urmează munca şi efort. De multe ori această munca nu este decât rutină, de multe ori facem şi lucruri care nu ne plac şi de multe ori avem momemente în care nu ne mai place ce facem. Faptul că nu ne place ceva (sau spre exemplu, că nu mai iubim) nu înseamnă neapărat că intuiţia ne spune aşa, ci că a venit momentul în care trebuie să depunem efort, iar ego-ul nostru nu vrea să depună nici un efort. E foarte simplu să faci numai ceea ce îţi place, ceea ce ,,simţi''. Însă nu e neapărat şi benefic pentru cei care vor să aibă succes în viaţă, care vor să construiască ceva, să înveţe, să treacă peste limitele proprii şi să evolueze.Consider că aceste afirmaţii şi citate deşi sună bine şi ne dau aşa un confort interior, pot fi şi periculoase. Atunci când văd zeci de mesaje din astea peste tot (retele de socializare, reclame...e la modă acum) simt că inconştient sunt prinsă în plasa ego-ului şi sunt tentată mai des să renunţ. Nimic nu este întâmplător şi toate lucrurile care ni se întâmplă sunt alese de noi conştient sau inconştient pentru a învăţa ceva. Atunci când plecăm, când lăsăm ceva neterminat, când preferăm să nu rezolvăm un conflict etc. doar amânăm lecţia. În momentul în care trecem peste categoriile ego-ului ,,îmi place/nu-mi place'' , ,,vreau/nu vreau'' se produce transformarea. Cee ce simţim nu este de multe ori decât o iluzie şi se schimbă tot timpul. Consider că trebuie să ne construim viaţa ghidându-ne după pricipii stabile şi priorităţi.

De aceea, pentru această săptămână am o provocare pentru voi (şi pentru mine): haideţi să încercăm atunci când simţim că nu ne place un lucru să nu-l abandonăm, ci să continuăm să-l facem fără să ne gândim dacă ne place sau nu. Dacă nu mai simţim că ne place place ce la ce lucrăm, să continuăm să facem acel lucru doar pentru că ,,trebuie'' pentru că ştim că de fapt acel lucru e important pentru noi. Dacă simţim că nu ne mai place sau nu mai iubim o persoană să continuăm să ne comportăm ca şi cum o iubim, pentru că ştim că de fapt o iubim.

Comentarii

Postări populare