Mâncare cu gust de vară: vinete şi roşii înnabuşite cu mirodenii


Aceasta reţeta este una dintre preferatele mele mâncăruri din vinete. Mi se pare ca vinetele+ rosii + usturoi e o combinatie perfectă :). V-am mai povestit ca nu mănanc des vinetele pentru ca imi provoaca o senzatie de usturime in cavitatea bucala (reactie la alcoloizii care se gasesc din belsug in vinete) , insa aceasta mancare oricum fac de cateva ori în sezon, căci pentru mine are gust de vară :). Astazi am ales niste vinete tinere si nu am avut nici o reactie neplacută, probabil şi datorită condimentelor ayurvedice pe care le-am folosit. Condimentele sunt foarte importante in aceasta reţetă nu doar pentru că îi conferă o aromă specială, ci şi pentru că funcţionează ca antidot la proprietatea legumelor din familia solonaceae de a încălzi şi potenţialul lor inflamator, mai ales condimentele ,,reci'' (fenicul, coriandru, chimen) şi îmbunătăţesc digestia acestor legume greu de digerat.Vă rog să revizitaţi articolul despre vinete pentru mai multe informaţii.

Ingrediente 2 porţii:
  • 2 vinete mici
  • 5 roşii medii
  • 1 ceapă
  • câţiva căţei de usturoi
  • o bucăţică de vreo 2 cm de ghimbir proaspăt (opţional)
  • seminţe de fenicul, chimen şi coriandru- 1 linguriţă (proaspăt măcinate)
  • un vârf de cuţit turmeric (opţional)
  • 1/2 linguriţă busuioc uscat
  • 1/2 lingurita sare neiodata (după gust)
  •  2 linguriţe ulei presat la rece
  • 1 legătură verdeaţă de pătrunjel sau de coriandru
Preparare (25 min):
  1.  Ceapa, usturoiul şi ghimbirul se taie fin. Mai întâi se căleşte ceapa câteva minute, apoi adăugăm usturoi şi ghimbir şi mai călim câteva minute la foc mic.
  2. Adăugăm vinetele tăiate cubuleţe, chimen, coriandru, fenicul, călim amestecând des în jur de 5 minute. 
  3. Adăugăm  roşiile tăiate cubuleţe şi sarea şi înnăbuşim legumele la foc mic acoperite cu capac.
  4. Amestecăm din când în când având grijă ca legumele să nu se prindă. În 15 minute ar trebui să fie gata.
  5. Adăugăm busuioc, turmeric şi alte condimente după gust, amestecăm bine şi închidem focul. Servim cu verdeaţa din belşug.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare