Frittata cu legume de vară

 
Am uitat să vă spun în postarea precedentă că a doua zi am preparat din stir fry de legume  şi puţin mangold înnăbuşit o frittata delicioasă. Aşa că m-am gândit să revin cu încă o postare şi, cu această ocazie să vorbesc un pic încă o dată despre combinarea şi prepararea corectă a ouălor.

De frittata am auzit prima dată când a fost un italian la noi în vizită şi a preparat nişte frittata din cartofi la cuptor. A fost taare bună :). Este un fel italian de mâncare care de obicei se face din ouă şi cartofi: cartofii se prăjesc sau se coc în prelabil în cuptor, după care se toarnă ouăle bătute peste ele şi se bagă iar la cuptor sau se face în tigaie. Nimic complicat, o simplă omletă cu cartofi :). Poate fi şi cu diverse alte legume, cu carne, cu brânză. Ideea combinării cartofilor prăjiţi cu ouă nu-mi place deloc, cu atât mai mult cu brânză, lapte, carne. Combinaţia ouă + carbohidraţi, proteine concentrate şi fructe acide adica: cereale/nuci/lactate/carne/peşte/dulce/rosii/posrtocale/lamie este foarte, foarte grea pentru digestie. Deci omleta cu rosii nu-i ok, pentru că roşiile sunt niste fructe acide şi inhibă digestia proteinelor. De asemenea dulciurile facute cu ouă cu care ne-am obisnuit atat de mult nu sunt ok, tocmai de aceea tot incerc sa  inventez retete fara ouă, să le inlocuiesc cu ceva. Ouăle se combină cel mai bine cu legume sărace în carbohidraţi: diverse frunze verzi (spanac, mangold, kale, salată, ceapa verde etc), fasole verde, ceapă, praz, bulb de fenicul, conopidă, broccoli, zucchini, vlăstari, ridiche, morcov, ţelina, castravete etc.
De asemenea ouale nu trebuie prajite. Crusta aceea maronie care se formează atunci când facem ochiuri sau omleta clasică, frittata sau quishe la temperaturi mari este un produs cancerigen. Temperatura trebuie să fie sub 120 de grade C şi să avem grija ca oul sau omleta să nu se prindă.
Condimentele joacă un rol important în contrabalansarea efectelor negative ale ouălor, mai ales aşa condimente ca turmeric, verdeaţa de coriandru sau de pătrunjel şi ceapa
De obicei eu prepar frittata din multe legume călite la foc foarte mic cu condimente, când acestea sunt aproape gata adaug ouă bătute, presar cu verdeaţa şi acopăr. Las se se închege de asemenea la foc mic verificând din când în când dacă aceasta nu se prinde. Dacă se prinde, o mişc cu ajutorul unei spatule. Cred ca varianta cu cuptor este ceva mai bună pentru că putem mai uşor să controlăm temperatura.
De data aceasta, am încălzit legumele pe care le-am preparat aseară, care aveau destul de mult sos, aşa că n-am adugat ulei. Apoi am adăugat 2 ouă uşor bătute şi am presărat cu încă puţine condimente şi ierburi proaspete culese din grădină: frunze de rucola, oregano şi pătrunjel şi am acoperit. Am lăsat în jur de 5 minute pe foc mic până ouăle s-au închegat. Aceasta omletă a ieşit diferită de cele obisnuite datorită acestei arome speciale asiatice. Mi-a plăcut tare mult!
În concluzie, frittata preparată într-un fel sănătos este o modalitate bună de a consuma ouă şi vă invit să încercaţi şi voi această mâncare delicioasă.

Comentarii

Postări populare