Ciorbiţă uşoară de sfeclă

 
Şi din nou sfecla! Vedeta  în bucătăria mea această vară :). Îmi place sfecla, dar înainte o găteam nu chiar aşa de des. De când m-am mutat în Călăraşi şi am multe legume din grădina părinţilor prietenului meu, am început să gătesc în diverse feluri şi alte legume decât cele pe care le preferam înainte. Aşa s-a întâmplat cu mangold,  cu fasolea verde, cu dovlecel, dar mai ales cu sfecla. Am preparat din sfeclă diverse chifteluţe (una dintre reţete este deja pe blog), tocăniţe de legume, sfecla la cuptor, tot felul de salate de sfeclă şi, bineînţeles, multe ciorbe. Pentru că iau sfecla direct din grădina, acum pot valorifica şi frunzele ei. Iată o ciorbiţă simplă al cărei ingredient principal este sfecla, atât rădăcina cât şi verdeaţa. Este inspirată din bucătăria slavă unde sfecla este foarte apreciată şi până acum.

Este o ciorbă uşoară şi echilibrată de vară potrivită pentru toate tipurile de constituţie. Persoanele Kapha sau cei care ţin o dietă mai strictă sau de detoxifiere în această perioadă, omiteţi pasul cu călirea legumelor şi nu adăugaţi cartoful. Merge tare bine pentru cei care îşi doresc să dea jos câteva kilograme,  însă nu prin înfometare :).

 Ingrediente (2 persoane):

- 1 sfeclă medie
- 1 morcov
- 1 ceapă
- 1 cartof
- frunze de la sfeclă  rosie
- câteva frunze mari de mangold (opţional, puteţi adăuga mai multe frunze de sfeclă sau diverse alte frunze)
- ulei presat la rece
- sare, piper după gust
- câteva frunze de dafin, o crenguţă de cimbru

Pentru servire: smântână/ iaurt proaspăt de casă, pătrunjel

Preparare (15 min):
  1.  Într-o cratiţă punem la fiert 1 l şi ceva de apă.
  2. Încălzim uleiul şi călim la foc mic ceapa tăiată fin până devine translucidă.
  3. Adăugăm morcov ras şi le călim împreună încă câteva minute.
  4. Între timp punem cartofii tăiaţi cubuleţe la fiert în apa care fierbe, adăugăm un pic de sare, câteva frunze de dafin şi nişte cimbru.
  5. Adăugăm sfecla rasă la celelalte legume şi mai călim câteva minute.
  6. Unim legumele călite cu cartofii, adăugăm frunzele tăiate fâşii, câteva boabe de piper, nişte sare şi lăsăm să fiarbă până legumele sunt gata ( 5-7 min.)
  7. Servim supa caldă, alături de smântână şi verdeaţa proaspătă.


Comentarii

Postări populare