Îngheţată de Căpşuni & Sote de Dovleac cu Vanilie

 

Ciudată combinaţie, nu-i aşa? :) A fost improvizată şi nu m-aş fi gândit niciodată că aromele acestor două delicii se potrivesc! De la început am pus în farfurii doar câteva cubuleţe de dovleac, ca să vedem cum e...în următoarele 2 minute n-a mai rămas nimic şi am lins şi farfuriile :)). Aş putea spune că e doar pasiunea mea pentru dovleac, însă am un argument pt. aceasta combinaţie: prietenului meu nu-i place dovleacul deloc, sub nici o formă :). Oricum, ambele reţete sunt delicioase şi le puteţi servi separat.

Acum un pic despre îngheţată. Îngheţata oricum n-ai face-o şi cât de naturală n-ar fi nu poate fi ayurvedică. Aceasta pentru că alimentele foarte reci şochează sistemul digestiv şi blochează agni (focul digestiv) ceea ce afecteaza atât digestia, cât şi alte funcţii ale organismului. Îngheţata fiind grasă e şi mai rea, pentru că grăsimea rece se digeră foarte greu şi ca rezultat, acest produs rece, gras şi dulce creşte foarte mult Kapha şi duce la acumularea de ama (toxine). Aşadar, eu mă exprim contra îngheţatei indiferent din ce ingrediente este făcută. Această îngheţată am preparat-o pentru că prietenul meu este înnebunit după îngheţată şi dacă nu-i fac eu, îşi cumpără prostii din comerţ. Şi, în plus, o îngheţată preparată acasă, în cantităţi moderate, în anotimpul cald nu e chiar aşa o tragedie. Cantităţi moderate înseamnă nu mai des de o dată pe săptămână. Pt. mine a fost prima îngheţată pt. vara asta :).

 Îngheţata preparată cu iaurt este cea mai bună după părerea mea pentru că are un procent foarte mic de grăsime şi pentru că iaurtul este un produs lactat mult mai uşor asimilabil decât alte ingrediente posibile (lapte, smântână, unt). Fiind un răsfăţ şi nu mâncare, trecem peste combinaţia greşită fructe-lactate.

În afara de toate aceste precizări, trebuie să vă spun că aceasta îngheţată a fost absolut delicioasă, la fel de gustoasa ca si cea mai scumpa îngheţată din comerţ. Dacă nu mă credeţi pe cuvânt, vă rog să verificaţi singuri, iată şi reţeta:

Îngheţata de Căpşuni:

- 2 banane
- 2 mâini bune de căpşuni
- 1 cutie mare iaurt gras natural, de preferat de casă
- câteva linguri zahăr brut/melasa/sucanat
  1. Bananele se taie rondele şi se congelează. Durează câteva ore, le puteti lasa peste noapte.
  2. Căpşunile le puteţi lăsa proaspete sau le puteţi congela. Eu le-am congelat împreună cu banane.
  3. Când bananele sunt bine congelate, le scoatem din congelator, adăugăm zaharul în iaurt şi amestecăm bine. 
  4. Peste câteva minute bananele vor începe să se decongeleze şi vor fi mai uşor de zdrobit cu robot, iar zahărul se va topi în iaurt. 
  5. Adăugăm în robot bananele îngheţate, căpşunele şi amestecul de iaurt şi zahăr. Procesăm până se tranformă într-o pastă omogenă. 
  6. Este foarte important să nu procesăm prea mult pentru ca îngheţata să nu înceapă să se topească. 
  7. Gustati şi ajustati cantitatea de zahar sau, după caz, încă puţin iaurt sau suc de lămâie. 
  8. Acum puteţi servi îngheţata imediat sau să o transferaţi într-o caserola şi mai ţineţi în congelator vreo 20 minute. Dacă lăsaţi mult în congelator se va face bocnă (are foarte puţină grasime), aşa că va trebuie s-o lăsaţi puţin la dezgheţat înainte de servire. 


Sote de Dovleac cu Vanilie:

- 1 felie medie de dovleac
-1 lingură orice tip de zahar nerafinat
- 1/2 pacheţel zahar brut vanilat cu vanilie naturala de bourbon (sau folositi pastaie de vanilie)

Dacă doriţi, puteţi folosi şi puţină grasime pentru a sota dovleacul, de exemplu unt clarificat sau unt de cocos.
  1. Tăiem dovleacul cubuleţe.
  2. Îl aşezăm într-un singur strat într-o tigaie, adăugăm 1-2 linguri de apă, presărăm cu zahăr şi vanilie. 
  3. Lăsăm la înăbuşit la foc mic în jur de 10 minute. Acoperiţi cu capac şi descoperiţi spre sfârşit pentru ca lichidul se se evapore. 
Servim cald, alături de îngheţată, frişcă, crema de vanilie etc. Mi-a placut tare mult contrstul dovleacului dulce si cald cu inghetata acrisoara si rece.



Comentarii

Postări populare