Răceala

Aşa cum ştiu cei care îmi sunt prieteni pe Facebook, am fost plecată pe câteva zile acasă. Acolo am răcit şi m-am tratat repejor cu ,,leacuri băbeşti'' :). Am luat răceala de la nepoţica mea de care a trebuit să am grijă şi am tratat-o şi pe ea cu aceleaşi leacuri . Aşa că revin la tema răcelii acum cu cunostinte imbogatite din perspectiva experienţei proprii, căci am tot citit despre cum se trateaza răceala natural pentru voi, însă nu am apucat să experimentez şi eu totul. N-am mai răcit de aproape 2 ani, dar vedeţi cum e, tot ce se face, se face spre bine, am mai aflat ceva :). Dar haideţi s-o luăm pe rând.

1. De ce am răcit. 

În articolele precedente v-am mai povestit câte ceva despre viaţa mea, că am un ritm destul de haotic in aceasta perioadă, că nu dorm destul şi nu mănânc întotdeauna ce trebuie şi că sunt mai mereu pe drumuri. Toate acestea au dus la acumularea de mucus şi toxine în organism.

Cum am simţit prezenţa mucusului în exces şi acumularea de ama:
  • mucus în scaun 
  • mucus în căile respiratorii: nu curge nasul, însă simţi că e în exces, mai ales dimineaţa se adună în nas şi în gât
  • limba acoperită cu un strat albicios 
  • mă trezesc mult mai greu decât înainte
Consider că la mine, în mod special au constribuit la acumulare de mucus reintroducerea pâinii făcute cu drojdie (chiar dacă de casă) în dietă şi consumul de lactate grase negătite. Cum nu am avut cum să-mi gătesc întotdeauna, am mai mâncat aşa chestii ca tartine cu brânză. Pare că ce poate fi mai sănătos: pâine de casă, brânză de casă, legume. Însă aşa cum v-am mai spus, în nutriţie ayurvedică astfel de combinaţii nu sunt considerate bune. Lactatele se cosnumă întotdeauna calde, de preferat chiar gătite, cu condimente şi în combinaţii corecte.
Iată că, nu am făcut nimic special, însă am neglijat cu buna ştiinţă nişte reguli extrem de simple ale Ayurvedei un timp îndelungat. Încă de la începutul primăverii am simţit nevoia de detoxifiere, însă aşa şi nu am apucat s-o fac. Când am ajuns acasă, după prima zi de mâncare ,,ca la mama acasă'', am simţit clar că urmează să mă îmbolnăvesc, că într-un fel tot acest mucus şi toxine trebuie să erupă la suprafaţă. E, acasă mă aştepta nepoţica mea răcită (cred că a prins ceva virus) de care eu a trebuit să am grija. Mâncând dintr-o farfurie, dormind cu ea şi făcându-i toate procedurile pentru răceală, am luat şi eu repejor boala. Însă sunt aproape sigură că acest lucru nu se întâmpla dacă organismul meu nu era ,,pregătit'' binişor înainte de asta.

2. Cum am tratat-o pe nepoţica (5 ani)

Pe Alisa am prins-o deja răcită. Nu avea febră, însă tuşea şi îi curgea nasul non-stop. Sora mea a plecat la operaţie şi mi-a lăsat să-i dau un sirop expectorant din plante (un sirop rusesc, nu-i reţin numele), ceva pastiluţe de supt, picături pentru nas şi o sticluţă specială pentru irigarea nasului şi mi-a zis să-i dau pastile dacă i se ridică febra. Eu am mers după următoarea schemă:
  • ceai de tei cu miere de multe ori pe zi, indiferent de timpul de masă
  • câte o pastilă de Pau d'arco cu miere după masă
  • siropul acela, care într-adevăr era natural, tot după masă
  • irigaţii ale nasului de mai multe ori pe zi cu o soluţie de apă cu sare marină
  • condimente în mâncare ( pt. lichifierea şi îndepărtarea mucusului)
 Pastiluţe pentru gât nu i-am mai dat şi la antibiotice sintetice de asemenea nu s-a ajuns, căci nu a mai făcut febra. Am mai avut întrebări despre tratamentul răcelii la copii şi am răspuns câte ceva aici: http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/04/q-remedii-pentru-copii.html
Atunci nu ştiam încă cât de bine pot fi folosite remediile naturale la copii. Însă acum le-am experimentat pe toate: argint, pau d'arco, condimente, ceaiuri, irigaţii şi pot spune că merg toate foarte bine. Sora mea foloseşte destul de mult preparate medicamentoase pentru ea, însă aşa cum am aflat, mama mea i-a dat fetiţei de mică argint şi pau d'arco, aşa că n-am ezitat să le folosesc acum. Ca tratament de bază am ales pau d'arco, câte o pastilă cam de 3 ori pe zi după masă. Spre surpinderea mea, Alisa a acceptat fără probleme pudra de pau d'arco amestecată cu miere sau cu puţină apă caldă şi miere. Tot o descoperire pentru mine a fost şi sticluţa pentru irigaţii nazale, foarte comod de folosit pentru copii. Deşi nu-i plăcea procedura, a acceptat-o fără probleme De asemenea, atunci când i-am spus surorii mele că trebuie să folosească condimente în mâncare, ea a spus că asta mică nu va mânca aşa ceva, însă fetiţa n-a avut nici o reacţie la mâncare uşor codimentată (cardamom, scortisoara, schinduf, chimen, chimion) şi chiar e un copil foarte pretenţios la mâncare. Eu zic că tratamentul a fost eficient, copilul nu a făcut febră  şi când eu am plecat aproape nu mai tuşea şi nasul de asemenea nu curgea decât foarte puţin, se simţea foarte bine.

3. Cum m-am tratat eu

La mine răceala a început brusc şi foarte dur. M-a durut un pic în gât de dimineaţa şi spre seara aveam febră, tuşeam şi îmi curgea nasul. A doua zi cred ca mi s-a ridicat febra foarte tare (n-am măsurat), mă durea capul extraodinar, aveam frisoane şi nu am mai putut să mă ridic din pat. Am avut simtome de tip Kapha: greutate în corp, mucus: exces de saliva, tuse cu expectoraţie, rinită, greaţă, lipsa poftei de mâncare etc. Mai mult ca sigur simptomele răcelii au fost agravate şi de faptul că exact în aceeaşi zi mi s-a început şi ciclu. Aşa că am încercat în primul rând să ajut corpul să se lupte cu virus şi în al doilea rând să lichifiez mucus şi să scad Kapha.
  • în prima zi nu am mâncat nimic (doar puţine fructe de pădure), am băut ceaiuri calde aproape tot timpul (tei), ceai de tei şi ceai din condimente (dafin, cardamom, schinduf etc) + miere cu ghimbir şi am stat în pat sub plapuma groasă pentru a favoriza transpiraţia. Ar fi bună o procedură de sudoraţie, însă nu am putut să o fac din cauza menstruaţiei. Am început să iau şi Pau d'arco cu miere împreuna cu ceai şi am mai luat puţin argint coloidal sub limba, însă aveam chiar puţin.
  • A doua zi m-am trezit mult mai bine, fără febră, însă tuşeam urât şi îmi curgea nasul non-stop. Am continuat cu ceaiuri, pau d'arco (câte 2 capsule după masă sau cu ceai, de vreo 3 ori pe zi) şi am început irigaţii ale nasului şi gargare cu soluţia de sare şi turmeric (o linguriţă sare, un vf. cuţit turmeric la un bol mic de apă). Procedură am descris-o aici: http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/04/q-rapid-remedii-naturale-pentru-raceala.html Am început să mânânc puţin adăugând multe condimente la mâncare. 
  • A treia zi eram ca nouă, am putut deja să fac treaba prin casă. Am continuat cu tratamentul: ceai de tei, pau d'arco, irigaţii. Am introdus decoct de schinduf în lapte care e un expectorant foarte bun şi m-a ajutat foarte mult în ceea ce priveşte tusea. Am fiert cam o linguriţă de seminţe întregi într-o cană mare de lapte câteva minute. La sfârşit am adăugat şi puţin turmeric şi am băut laptele cald, câteodată cu miere. Pentru tuse este foarte important nu să o stopăm (aşa cum acţionează majoritatea siropurilor şi pastilelor), ci să ajutăm organismul să elimine exces de mucus prin o dietă uşoară anti Kapha, multe condimente şi plante expectorante
  • A patra zi a trebuit să plec şi am fost toată ziua şi noapte pe drum, aşa că n-am putut să mai fac proceduri. În schimb am mai luat pau d'arco. Am mai tuşit uşor câteva zile şi mi-a curs un pic nasul câteva zile şi cam atât. 
Sunt tare mulţumită de tratament, ţin minte înainte când răceam stateam o săptămână în pat cu febră, după care înca câteva săptămâni nu puteam să scap de tuse, asta cu tot cu antibiotice şi diverse alte medicamente. Aşa că vă recomand încă o dată cu mare căldură atât antibiotice naturale, cât şi alte proceduri care ajută organismul să se lupte cu răceala: sudoraţie, irigaţii, gargare, ceaiuri din plante medicinale şi condimente, decocot de condimente în lapte etc. Cine urmăreşte blogul recent, iată articolele legate de această temă:
  1.  http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/03/q-de-ce-nu-este-bine-sa-combatem-febra.html
  2. http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/04/q-rapid-remedii-naturale-pentru-raceala.html
  3. http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2011/11/argint-coloidal-un-antibiotic-universal.html
  4. http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2012/02/scoparta-de-arborele-furnicilor-pau.html
  5. http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/04/q-remedii-pentru-copii.html


Comentarii

Postări populare