Ciocolată din liquor de cacao şi curmale


Aceasta ciocolată de casa cu siguranţă o să vă surprindă atât prin gustul ei, cât şi prin simplitatea reţetei. Spre deosebire de alte reţete de ciocolată, aici nu există nici o şansă să greşiţi proporţiile şi să nu iasă ceva gustos!
Ingredientele de bază:
  • liquor de cacao (presat la rece, organic) sau unt de cacao (presat la rece)+ pudră de cacao organica
  • curmale ,,extra soft'' (trebuie să fie foarte moi şi lungi, nu acelea scurte cu coaja dura)
Ingrediente opţionale: condimente (vanilie, ghimbir, scorţişoara, cardamom, sare de mare), uleiuri esenţiale alimentare, cacao nimbs, fulgi de cocos, coaja rasă de lămâie sau portocală etc. 
I
Reţeta mea:
  • 80-100 g de liquor de cacao (presat la rece, organic)
  • 100-200 g curmale ,,extrasoft'' (fără sâmburi)- în fucţie de cât de dulce doriţi să fie ciocolata
  • un vf de cutit sare (roz de Himalaya sau sare de mare fara antiaglomeranti)
  • jum.linguriţă ghimbir măcinat
  • câte un vârf de linguriţă scorţişoară şi cardamom
  1. Liquor-ul se dă pe rozătoare şi se topeşte la aburi. 
  2. Între timp curmalele se curăţă de sâmburi şi de pieliţe mai aspre şi se fac piure cu ajutorul robotului sau  furculiţei. 
  3. Când liquor-ul e topit, se adaugă condimentele şi se amestecă bine. Apoi se adaugă şi curmalele şi se amestecă bine totul (cu furculiţa). Ar trebui să se amestece fără probleme, mai ales dacă aveţi curmale moi. Dacă compoziţia este prea uscata mai adăugaţi nişte liquor sau unt de cacao topit sau chiar puţină apă (nu mai mult de câteva linguriţe).Gustaţi.
  4. Compoziţia ar trebui să fie destul de maleabilă ca să puteţi forma din ea fie un strat subţire de ciocolată, fie nişte biluţe sau alte forme de bomboane. Dacă aţi ales să puneţi cantităţi egale de liquor şi curmale, compoziţia s-ar putea să fie cam moale. Aşa că, fie o turnaţi într-o formă, fie lăsaţi-o un pic să se întărească şi apoi o modelaţi.
Ciocolata mea era maleabilă ca o cocă. Am luat o foaie de copt, am împărţit-o vizual în 2. Pe o parte am pus ciocolata într-un strat neuniform, cu cealaltă am acoperit ciocolata şi apoi am nivelat-o cu ajutorul unui facalet, am îndoit foaia din toate părţile astfel încât ciocolata să ia o formă dreptunghiulară şi am pus-o în frigider pentru câteva ore. De asemenea, dacă aveţi o caserolă sau o formă potrivită, puteţi să aşezaţi ciocolata acolo (evental s-o ungeţi cu ceva în prelabil). După aceea, am tăiat-o bucăţele mici şi am servit-o cu nişte căpşuni. A fost un adevărat deliciu. După cum se vede, pozele sunt făcute noaptea, atunci când ciocolata a fost devorată. Poate că data viitoare voi reuşi să fac nişte poze calumea, la lumina zilei :-).

Comentarii

Postări populare