Ragu de vară cu linte

Dacă ciorbiţa mea preferată în timpul verii este borşul ucrainean, la felul doi fac mâncare din legume, ragu sau ghiveci, de câte ori am multe legume proaspete în casă. Este cu atât mai gustos cu cât există o varietate mai mare de legume. Ieri am făcut un ragu diferit, căci am adăugat la el ingredienul meu preferat de când nu mănânc carnea, lintea roşie. Aţi observat deja că o pun peste tot: în sosuri, în lasagna, în supe etc. Lintea roşie face ca o mâncare vegetariană să fie mai saţioasă şi are avantajul că nu se simte şi nu se vede prea mult în mâncare, e undeva pe fundal. Toţi care au gustat mâncarea mea cu linte, mai ales lasagna, nu şi-au putut da seama că era gătită cu linte atunci când i-am întrebat. Lintea e carnea mea :).

Iată deci, cea mai bună mâncare pentru vară, Ragu din legume proaspete şi aromate:

Ingrediente (4-5 porţii)
  1. O varză mică
  2. 3 cartofi noi
  3. O ceapă uscată
  4. 3 roşii 
  5. O mâna de fasole verde
  6. O mână de mazăre verde
  7. Jum. de brocoli
  8. 1 dovlecel mediu
  9. O cană mică de linte roie sau galbenă
  10. Condimente: sare 1-2 lg, cateva frunze de dafin, cateva boabe de piper negru, 1-2 lingurte de curry, câteva fire de oregano (1 lg sau oregano uscat), câteva frunze de salvie, jum. de cilli sau piper râşnit (de adăugat la sfârşit) dacă doriţi să fie un pic picant
  11. Opţ. 1 Lg ulei de măsline, de susan, ghee etc
Notă: puteti folosi orice legume vă plac. Pentru mine dovlecelul, roşiile şi mazarea verde sunt indispensabile în aceasta mâncare :).
  • Ceapa tăiată fin se căleşte în puţin ulei şi puţină apă câteva minute. 
  • Între timp se taie varza cubuleţe sau dreptunghiuri cu grosimea 1 cm. Se adaugă la ceapa cu puţină apă şi se lasă se se înmoaie bine-bine. Amestecaţi periodic. 
  • Apoi se aduga cartofii tăiaţi cubuleţe şi lintea bine spălată (şi eventual înmuiată). Mai adăugaţi puţină apă dacă e nevoie. 
  • Peste 10 min. adăugaţi restul legumelor: mazărea, fasolea tăiată după preferinţă, roşiile tăiate felii (eu le-am scos şi coaja), dovlecelul tăiate felii, bucheţelele de brocoli. Adăugaţi şi condimentele şi lăsaţi totul să se înăbuşe cam 5 minute.
  • Gustati, mai adăugati condimente dc e nevoie si mai lasati la foc câteva min dacă doriti legumele să fie mai bine fierte. Serviţi caldă. Dacă nu aţi folosit ulei la preparare, puteti adăuga ulei la sfârşit, când mancarea s-a racit un pic. 
Poftă bună!

Comentarii

Postări populare