Salată de sfeclă coaptă şi hrean

salată de sfeclă coaptă şi hrean
 Prima mea reţeta cu hrean! :) Sunt tare mândră de ea, căci nu îmi place hrean deloc şi în plus, reţeta pe care o ştiu de la mama (sos de hrean şi sfeclă crudă) merge la preparatele din carne, chiar nu am găsit cu ce aş putea să îl consum. După ce am căutat info pentru articolul despre hrean şi am văzut câte beneficii are mi-am propus să găsesc reţete cu hrean care să-mi placă şi mie. Şi iată una dintre ele: o salată sau o garnitură dietetică şi foarte gustoasă din sfeclă coaptă şi hrean proaspăt. Simt că pe timpul iernii va deveni garnitura mea preferată. Iarna trecută am avut vreo 14 grade în casă, deci va fi de folos şi hrean, şi ghimbir, şi toate condimentele pământului :).

Ingrediente 1 porţie:

  •  2 rădăcini mici-medii de sfeclă
  • 1/3 rădăcină de hrean (sau mai mult dacă vă place picant)
  • 1-2 linguriţe oţet natural de mere (de casă sau din magazinele naturiste, nu cel din supermaket)
  • sau o lingură suc de lămâie 
  • opţional puţină sare, ulei presat la rece, verdeaţă

Sfecla se spală bine, se înfăşoară în folie şi se coace la foc mediu în jur de 30 de minute (depinde de mărimea sfeclei, deschideţi folia peste jum. de oră şi verificaţi cu o furculiţă). Pregătită în acest fel, sfecla păstrează majoritatea fitonutrienţilor săi.
Hreanul se curăţă, se dă prin răzătoare. Adăugaţi la el oţet de mere şi amestecaţi bine. Puteţi adăuga şi un vf. de cuţit sare, dar eu spun că nu e nevoie.
Curăţaţi sfecla de coajă, tăiaţi-o cubuleţe, presăraţi cu hrean, verdeaţa şi stropiţi cu puţin ulei.

Comentarii

Postări populare