Evenimente pozitive: o chestiune de perspectivă

sursa foto: www.facebook.com/spinachandyoga

Aceasta poză a circulat pe net acum la începutul anului, nu ştiu a cui a fost ideea, dar am găsit-o la Spinach And Yoga. M-am gândit că e o idee faină, am dat share şi apoi am uitat de ea.
Astăzi însă s-a întâmplat ceva care m-a determinat să îmi amintesc de acest borcănel. Mergeam spre Bucuresti cu trenul. Trenul se târa efectiv ca un melc, deşi  era o vreme frumoasă. Întarziere o oră şi ceva. Eram atât de indignată: de ce nu scriu pe bilet ora efectivă la care ajunge? de ce nu anunţă în tren? de ce nu afişează pe site? etc. Era şi super frig şi stăteam aşa toată zgribulită şi încordată gândindu-mă la câte am de făcut când ajung acasă... La un moment dat, undeva aproape de Bucureşti, treceam printr-o pădure şi când colo ce să văd? Trei căprioare plimbându-se! Vai, atât de frumoase! Deşi călătoresc des în afara oraşului şi am văzut multe animale sălbatice,  nu am mai văzut niciodată căprioare. Şi m-a străpuns un gând: dacă trenul nu mergea atât de încet, nu le-aş fi văzut atât de aproape. Orice, orice eveniment poate fi văzut din perspective diferite. Chiar şi un eveniment negativ. Ai mai învăţat ceva, ai aflat ceva nou, ai devenit mai răbdător, mai iubitor, ai întâlnit o persoana nouă, ai găsit un prieten...sunt absolut sigură că orice împrejurare, orice eveniment este exact de ce avem nevoie în acest moment (sau ceea ce merităm?) şi că singura soluţie pentru a învăţa cât mai multe din orice experienţă şi de a fi fericit este să privim acest eveniment din perspectiva a ceea ce acesta ne oferă.  Atunci mi-am amintit de acest borcănel şi mi-am spus: ia să schimb eu pespectiva şi să încep să mă focalizez pe lucrurile pozitive care mi se întâmplă. Căci din  păcate ne focalizăm mai mult pe cele negative şi mereu ne facem griji, mereu ni se pare că nu am făcut destul de bine, că nu am primit destul de mult, că nu avem etc, etc.Focalizarea pe negativ ne blochează creşterea, căci pentru a creşte avem nevoie să fim relaxaţi, echilibraţi şi să avem inima şi mintea deschisă.
Eu am deja 2 bileţele în borcănelul meu. Vă invit şi pe voi să vă faceţi unul :). Ce spuneţi?

Comentarii

Postări populare