Salată de fenicul şi hrişcă



Aceasta salată, dacă îi putem spune aşa, a fost absolut delicioasă. Este prima dată când iau bulbul de fenicul, mi-a făcut cu ochiul în supermaket deşi de obicei nu prea iau chestii din astea. Am venit acasă şi am început să caut reţete şi nu am găsit nici una cu ingrediente pe care le aveam în casă. M-am gândit să fac o salată simplă de fenicul, dar am eram aşa de flămândă că am spus trebuie să risc şi să fac o combinaţie din asta mai ciudată cu ce am eu ;)). Gustul fenicului m-a cucerit imediat, iar salata a ieşit superbă, cu un gust foarte fin şi armonios. Dacă nu vă place hrişca, puteţi înlocui cu quinoa sau alte boabe sau să faceţi salata simplă de fenicul cu migdale.

Bulb de fenicul


Ingrediente (1 porţie)
  • hrişca- 1 cană mică
  • bulb de fenicul- 1/3
  • suc de grapefruit (sau lime, lămie) 1-2 linguri
  • ulei de măsline presat la rece (sau alt ulei după preferinţă)- 1 lingură
  • pătrunjel şi verdeaţa de la fenicul- câteva fire 
  • praz sau (puteţi folosi şi ceapa de apă)- 1 fir subţire
  • migdale crude- 1-2 linguri
  • sare neiodată- 1/4 linguriţă sau după gust
  • un vârf de cuţit piper
  • opţional, plante aromatice (oregano, busuioc)- 1 linguriţă


Preparare (15 minute)

  1. Hrişca se spală şi se pune la fiert în cantitate dublă de apă. Se fierbe în jur de 15 min până devine moale. 
  2. Fenicul se rade sau se taie foarte fin. Eu l-am răzuit cu o mandolină. Se adaugă verdeaţa tăiată mic, prazul  tăiat fin, ulei, suc de grapefruit, plantele aromatice, sarea şi piperul. Se amestecă foarte bine şi se lasă să se pătrundă gusturile.
  3. Migdalele se călesc la foc mic, în tigaie sau cuptor. Eu le-am împărţit în jumătate să fie mai frumos şi mai uşor de mestecat. 
  4. Când hrişca este gata scurgeţi apa dacă este cazul, adăugaţi salata de fenicul, amestecaţi bine şi presăraţi cu migdale. Serviţi imediat, până salată este uşor călduţă.

Comentarii

Postări populare