Biscuiti din Cereale Integrale


Fac foarte des biscuiti din diverse cereale integrale si ies intotdeauna bine. Dupa ce faci de cateva ori si te obisnuiesti cu tipul acesta de aluat, prepararea biscuitilor de casa gustoase si sanatoase, devine foarte simpla si rapida. Tot ce trebuie este sa avem in casa o diversitate de fainuri integrale si unt sau ghee. Fix 5 minute dureaza sa fac aluatul si 10 minute se modelez biscuiti. Eu zic ca merita efortul asta. Biscuitii din comert chiar si degistivi nu sunt un aliment sanatos, ba din contra. Proportia de faina integrala sau tarate este foarte mica, in rest contin faina rafinata, zahar rafinat, grasimi hidrogenate...(dupa parerea mea, alaturi de produsele de carmangerie, cele mai nocive ingrediente din alimentatia moderna).

 Nu va dau retete, va dau doar cateva idei. Reteta de baza si metoda de preparare o gasiti aici: http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2013/08/biscuiti-digestivi-perfecti.html

In prima imagine sunt biscuiti cu susan si ghimbir, o combinatie excelenta! Ingredientele sunt cam asa: 1 cana faina integrala de grau (alac folosesc eu), 1/2 cana faina integrala de orez, 3 linguri susan putin rasnit, 1/3 cana zahar brut, 2 linguri ghee, 2 lingurite ghimbir macinat.



A doua combinatie este de asmenea foarte interesanta, cu amarant. Despre amarant v-am povestit ca este foarte nutritiv, in plus le da o consistenta crocanta. Aici am folosit faina integrala de grau (alac), amarant rasnit, fulgi de ovaz presati mecanic, zahar brut, unt de la tara (crud), cardamom, nucsoara, scortisoara.


Comentarii

Postări populare