Ciorbita de legume cu urzici si zer

Aceasta ciorbita de urzici am gatit-o in graba, din ce aveam. Ce-i drept,  dupa ce am preparat risotto cu urzici, mi-a intrat in cap sa fac o ciorbita de urzici cu zer....parca si simteam deja gustul ei usor acrisor si improspatant :D. In rest nu am facut nimic neobisnuit, o simpla ciorbita din legume de sezon. Va asigur ca o sa va placa, e delicioasa. Si ,,foarte ayurvedica'': usoara, nutritiva, digesta, armonioasa la gust si potrivita pentru toate tipurile de constitutie. In mintea mea era supa-crema de urzici, insa mi-a placut tare cum arata si am lasat-o asa :).

Eu am folosit zer de la branzica preparata din lapte prins, reteta va urma. Puteti folosi orice fel de zer sau puteti inacri ciorbita cu bors sau suc de lamaie, insa va fi altfel. Daca puteti face rost de zer va recomand cu mare drag sa incercati sa-l folositi la prepararea mancarii, da un gust extraordinar si e super, super nutritiv.

Ingrediente 2 persoane:
  •  1 morcov
  • 1 pastarnac
  • jum. ceapa
  • 2 fire praz
  • 1 cartof
  • 2-3 maini de urzici
  • 2 pahare zer (sau dupa gust), zerul meu a fost nesarat
  • 1 lingurita ghee 
  • 1/3 lingurita coriandru macinat
  • 1/3 lingurita fenicul macinat
  • 2 frunze de dafin
  • 1 crenguta de cimbru (optional)
  • 1/3 lingurita oregano (optional)
  • un vf. cutit piper macinat (oppional)
  • un vf. cutit ghimbir macinat
  • 1/2 lingurita sare 
Preparare (15-20 minute)
  1.  Incalziti ghee intr-o cratita potrivita. Taiati ceapa fin si caliti la foc mic amestecand.
  2. Taiati prazul fin si adaugati la ceapa. Continuati sa caliti amestecand des.
  3. Taiati morcovul si pastarnacul feliute subtiri si adaugati la ceapa si praz. Adaugati  coriandru, fenicul si ghimbir si mai caliti cateva minute.
  4. Taiati cartoful cuburi sau felii mai groase, adaugati la legume. Acoperiti cu putina apa, adaugati cimbru, dafin, oregano si sarea. Lasati sa fiarba la foc mediu in jur de 10 minute.
  5. Spalati bine urzicile intr-o oala cu apa rece. Opariti daca exista predispozitie la reactii alergice. Adaugati urzicile la supa si acoperiti cu zer. Eu am pus frunzele intregi, puteteti sa-i taiati. Adaugati putin piper sau alte condimente daca e nevoie. Lasati sa fiarba cateva minute. Adaugati mai mult zer pentru a obtine consistenta dorita si in functie de gust. 
Serviti supa ca atare sau pasati cu blender si serviti ca supa crema. Pofta mare!

Comentarii

Postări populare