Omleta de primăvară cu spanac şi ciuperci


Ouă de la ţară acompaniate de verdeaţă proaspătă, mai ales ceapa verde, este modalitatea mea preferată de a consuma ouă. Nu prea gătesc cu ouă pentru că sunt un aliment greu şi este de preferat sa nu îngreunăm digestia acestuia cu alte alimente grele şi cu atât mai mult combinaţii greşite. Astăzi m-am gândit să adaug la aceasta combinaţie delicioasă nişte spanac şi ciuperci pentru a crea o masă consistenă şi nutritivă. Combinaţia mi s-a părut tare bună la gust, dar şi stomăcelul meu a fost mulţumit. Aceasta omletă constituie o masă completă şi se consumă separat sau alături de nişte legume gătite dacă doriţi. Bună pentru toate tipurile de constituţie în cantităţi moderate (nu mai des de 1 dată pe săptămână). Spanacul, ciupercile şi verdeaţa sunt ingrediente cu efect anti Kapha, excelent pentru aceasta perioadă a anului.

Ingrediente (1 persoană):
  1. 2 ouă de la ţară (musai)
  2. o mână ciuperci tăiate mediu (eu am folosit pletorus)
  3. o mână frunze de spanac
  4. câte un fir de mărar şi ceapa verde
  5. un vf. cuţit sare neiodată
  6. câte un vf. de cuţit piper şi coriandru proaspăt măcinate
  7. o linguriţă ghee sau ulei
Preparare (15 min):
  • Încălzim ghee la foc mic într-o tigaie. Adăugăm ciupercile, presărăm puţin piper şi coriandru şi le călim amestecând des câteva minute până se înmoaie şi scad în volum.
  • Între timp se bat uşor ouăle şi se adaugă la ele verdeaţa tocată mărunt şi puţină sare. 
  • Adăugăm la ciupercile şi frunzele de spanac rupte în bucăţi mari.  Lăsăm să se înmoaie bine.
  • Turnăm ouăle deasupra şi lăsăm  omleta să se închege. Puteţi pune capac să se facă mai repede. Eu nu întorc niciodată omleta pentru că îmi place tare cum arată aşa, ca o prăjitură :D Fantastic!

Comentarii

Postări populare