Ghiveci de vară cu porumb proaspăt

Înainte nu mâncam niciodată ghiveci cu vinete. Îmi plăcea la gust, dar aveam o reacţie alergică la vinete în cavitate bucală. Lucru ciudat pe care nu l-am mai auzit, dar m-am obişnuit cu asta din copilărie. Aşa s-a întâmplat că nu am gătit niciodată vinete. De curând am văzut că unele gospodine feliază vinetele, le sărează şi le lasă 10 minute să lase suc, după care le spală. M-am gândit că o fi aici secretul . Am încercat şi într-adevăr, nici urmă de alergie! Vai, în sfârşit am putut savura bunătate de ghiveci cu vinete şi multe alte legume proaspete şi aromate de vară. Acest ghiveci nu e aşa de consistent ca cel cu linte, cere servit cu ceva alături. Dar sinceră să fiu, e mai gustos :). Foarte gustos! Nu omiteţi porumbul proaspăt din reţetă, face o combinaţie excelentă cu celelalte legume.

Ingrediente 3 porţii:
  1. 2  vinete mici
  2. 1 dovlecel mediu
  3. 4 roşii
  4. o ceapă
  5. câţiva căţei de usturoi
  6. 2 mâni de mazăre verde (dc nu mai găsţi luaţi congelată sau omiteţi)
  7. 1 porumb 
  8. Sare de mare, piper negru prospăt râşnit după gust, jum. lg curry
  9. opţional puţin oregano sau alte plante aromatice 
  10. ulei de măsline sau de susan, 1 Lg
Pregătire:
  • Vinetele se taie rondele de 1 cm, se sărează pe parte şi pe alta şi se lasă min. 10 minute, până dau suc. Apoi se spală bine şi se taie fâşii sau cum vă place (dar nu foarte mic). Aceasta procedura e necesara pentru pe care îi deranjează gustul amar al vinetelor.
  • Dovlecii se taie rondele. Ardeiul fâşii medii.
  • Roşiile se taie în 4, se scoate pieliţa. Dacă sunt mari tăiaţi-le felii.
  • Ceapa şi usturoiul se taie mărunt.
  • Ţinând stiulete vertical, curăţaţi porumbul de boabe cu ajutorul unui cuţit (tăiaţi practic stratul care conţine numai boabe).
Preparare:
  • Vinetele se călesc in puţin ulei 5 minute, amestecaţi astfel încât toate bucăţele să fie călite. 
  • Adăugaţi dovlecei, ardei, ceapa, usturoi, sare, piper şi curry. Amestecaţi bine şi lăsaţi la înăbuşit 10 minute.
  • Adăugaţi roşii, porumb, mazăre, plante aromatice.  Amestecaţi bine şi lăsaţi la înăbuşit încă 10 minute. 
Poftă buna!

Comentarii

Postări populare