Cîteva idei pentru mişcare pe timp de iarnă

De obicei, iarna nu prea facem mişcare. Vara mergem la mare, la munte, la bazin, ne plimbăm cu bicicleta etc, dar iarna ziua e aşa de mică şi e aşa de frig că nici nu avem timp şi chef să facem ceva. Trebuie însă să facem mişcare şi iarna, atît pentru a menţine corpul nostru frumos şi tonifiat, cît şi pentru a întări organismul. Lipsa de mişcare în perioada rece a anului duce de cele mai multe ori la îngrăşare (mîncăm şi mai gras, mai consistent iarna) şi la slăbirea rezistenţei orgnaismului la boli exact atunci cînd avem nevoie, înrăutăţirea circulaţiei sanguine, oxigenării creierului etc. Iată doar cîteva idei ce putem face pe timp de iarnă în cazul in care nu practicăm constant un sport, nu avem timp şi bani să plecăm la munte, să facem ski şi aşa mai departe.
  • În primul rînd v-aş sfătui să faceţi în fiecare zi măcar un exerciţiu după sistemul lui Nishi sau alte exerciţii care vă plac, se găsesc multe filmuleţe pe internet. Exerciţiile lui Nishi sunt perfecte pentru iarna, nu necesetă mare efort şi mult timp, îmbunătăţesc circulaţia, oxigenarea, întăresc organismul.
  • Mergeţi la patinoar. Dacă nu aveţi chef să faceţi execiţii de unul singur, mergeţi la patinoar cu prietenii şi distraţi-vă. Nu e greu deloc să înveţi să te ţii cît de cît pe gheaţă, dar e foarte fain. Nici nu o să observaţi cît de multă mişcare aţi făcut, doar a doua zi cînd apare febra musculară :) Patinajul întăreşte musculatura, îmbunătăţeşte circulaţuia, întăreşte sistemul osos şi tonifică întregul organism. Sunt multe patinoare în oras, e bine să alegeţi un patinoar sau ore la care nu e multă lume, mai ales dacă încă nu ştiţi să patinaţi. Patinele e mai bine să le cumpăraţi, astfel încît să vă fie comod în ele. E şi mai ieftin aşa, sunt multe reduceri prin magazine. Va rămîne să plătiţi doar pentru patinoar, e vreo 10-15 lei.
  • Mergeţi pe jos. Sunt zile de iarnă în care e relativ cald, uscat, iese soarele. Mergeţi pe jos în aceste zile pînă la servici sau şcoală sau macar cîteva staţii. Eu merg cu metroul de obicei, dar pănă la metrou am vreo 2 staţii de autobus. Atunci cînd e frumos, nu mai iau autobusul şi merg vreo 20 de minute pe jos. Făcînd acest lucru împuşc deodată foarte mulţi iepuri: respir aer proaspăt, fac mişcare, mă expun la soare pentru a primi Vitamina D atît de necesară pe timp de iarnă, mă expun la frig şi gîndesc :) Expunerea moderată la frig stimuleaza imunitatea, mişcarea stimulează muşchii, metabolismul (implicit arderea grăsimilor), oxigenarea creierului. Dacă merg în transport nu prea gîndesc la nimic, e tot timpul aglomeraţie şi mereu cineva îţi distrage atenţia, în timp ce atunci cînd mergi pe jos, eşti singur cu gîndurile tale...Mereu îmi vin tot felul de idei interesante, planific, analizez ceva...Şi de-abia aştept să ajung acasă, la cald să fac ceea ce mi-am propus.
  • Dansaţi acasă. De multe ori, cînd sunt singura, îmi pun muzică faină şi încep să fac tot felul de exerciţii, să mă întind, să dansez....Îmi ridică dispoziţia şi îmi luminează ziua. Iarna suntem predispuşi către stări depresive, irascibilitate...Dansul, mişcarea în sine aduce un plus de serotonină în această perioadă grea, iar muzica care ne place cu siguranţă ne va trezi dorinţa de a dansa, de a trăi, de a crea...
Sursa poza: gandul.ro

Comentarii

Postări populare