Terci de hrişcă cu prune uscate şi nuci

Ingrediente:
  1. hrişcă 1 cană
  2. prune uscate în mod natural tăiate bucăţele
  3. nuci româneşti (sau migdale, seminte de cînepă) mărunţite sau întregi, de preferat hidratate în prealabil
  4. opţional un pic de miere
Hrişca se fierbe în apă în proporţie 1:2 pînă apa se evaporă, apoi în hrişca fiartă adăugăm celelalte ingrediente. Dacă aveţi hrişcă bio, netrată termic, e mai bine să nu o fierbeţi, ci s-o înmuiaţi peste noapte. Bineînţeles că puteţi să puneţi în hrişcă ce fructe doriţi, dar anume această combinaţie cu prune şi nuci e foarte gustoasa, cum e şi combinaţia cu dovleac, stafide şi vanilie.

Este un mic dejun perfect, oferă multă energie, e nutritiv, vitaminizant şi uşor asimilabil. Foarte bun pentru anemici, gravide, copii, bolnavi.


Гречнивая каша с черносливом и орехами

Ингредиенты:
  • гречка-стакан на 1-2 порции
  • чернослив высушеный натурально, не капчённый
  • сырые орехи, грецкие или миндаль, можно конопляные семечки
  • можно немного меда

Гречка вариться в воде в соотношении 1:2 пока вода не выкепит. Если есть гречка био, без термической обработки, то можете её не варить а просто замочить на ночь. В готовую гречку добавляем чернислив и орехи нарубленные. Орехи можно предварительно замочить на ночь чтоб улутшить их свойства. Можно конечно добавить в гречку любые сухофрукты, но эта комбинация мне кажется очень вкусной, как и комбинация гречки с кабаком, изюмом и ванилью.

Такой завтрак даст вам енергию на весь день.Это очень питательный и лёгко усвояемый продукт. Прекрасно подходит детям, анемикам, беременным, больным.

Comentarii

  1. Am inceput sa folosesc hrisca in iaurtul de dimineata alaturi de seminte de toate felurile si fructe proaspete.

    Super. este satios iar stomacul meu se simte bine...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, mă bucur că ţi-a placut hrisca. Eu sunt obisnuita cu ea de mică, dar multi dintre cititorii mei pentru care am făcut meniu nu au gustat-o până acum şi mi-au spus că nu le-a plăcut deloc. Mare păcat, căci hrisca ofera atatea beneficii pentru sanatatea noastra.
    Ai grija la combinatia carbohidrati-proteine dc esti Vata. Dc esti totusi mai mult Pitta n-o sa ai probleme :)
    Merci pt comentariu, te puuup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am incercat hrisca si chiar mi-a placut, o sa incerc si reteta ta :) Eu o consum cu nuci, migdale, scortisoara si putina miere, e delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Andra, chiar mă bucur să aud asta! Varianta cu prune si nuci e de incercat, nu stiu de ce, dar imi place foarte mult. De asemenea, poti sa adaugi si niste lapte vegetal sau chiar animal dc suporti combinatia, eu inainte muream dupa combinatia hrisca indulcita -lapte călduţ :).
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine!
    Am descoperit blogul tau dintr-o intamplare: cautam retete cu hrisca
    Nu am mancat niciodata, dar vreau sa incerc.
    Eu ma ghidez dupa principiile alimentare ale lui Montiac (dieta cu indice glicemic) si pentru zilele in care tin post nu am foarte multe idei.
    M-am abonat la blog si voi citit cu interes retetele pe care le postezi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc foarte mult pentru apreciere! Sper ca hrisca iti va placea, oricum va trebui sa experimentezi un pic cu ea pana te obisnuiesti cu gustul, pentru ca pentru multe persoane este un gust neobisnuit. Incearca neaparat si quinoa, amarant, mei.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare