Q&A: este ok sa simt nevoia de carne?

 Buna cititorii mei dragi! De cand nu am mai scris articole si nu am raspuns la intrebarile voastre...mi-e dor atat de mult sa scriu si am atatea articole in ,,drafts''....! Deocamdata insa am o perioada foarte aglomerata, dar voi reveni in forta in vara cu multe, multe schimbari :D. De raspuns, raspund, insa nu am mai avut timp sa public aici, pe blog. Iata deci una dintre intrebarile care mi s-a parut foarte importanta pentru tematica blogului.
Acum cateva saptamani in urma o cititoare, Mihaela, m-a intrebat pe Facebook:
,,Buna. Tin sa iti spun ca m-am inspirat foarte mult din retele tale si minunatul ghimbir l-am descoperit tot datorita tie. Am inceput sa consum linte, naut gatite cu multa verdeata insa desi consistente simt f mult nevoia de a consuma gratar langa ele orice peste, pui. Si asta se intampla de cand am schimbat alimentatia. Este ok?...Eu am diversificat mult alimentatia in ultimii ani asa ca organismul meu e obisnuit cu schimbarile insa a fost destul de ciudat sa vad ca am stari de lesin, tremur si m am linistit imediat ce am consumat gratar de pui.''
Da, este absolut normal sa simtim nevoie de carne. In urma discutiei cu Mihaela am aflat ca are o constitutie Vata. Acest tip de constitutie are nevoie de elementul ,,pamantului'' prezent in produsele de origine animala oricat am incerca sa ne obisnuim organismul cu alt tip de hrana. Chiar daca avem grija sa ne alimentam cu cele mai nutritive produse vegane, acestea nu au capacitatea de a echilibra Vata dosha. Paradoxul face ca anume persoanele de tip Vata sa aiba predispozitie de a tine diete si sa treaca la vegetarianism (din observatiile mele). Insa atunci cand Vata este in exces dieta vegana este contraindicata. Lesin si tremur, tensiune foarte joasa, slabiciune etc sunt simptome ale dezechilibrului de Vata.
I-am recomandat Mihaelei sa consume carnea daca simte nevoia, dar sa n-o combine cu leguminoasele, ci cu legume gatite in diverse feluri. De asemenea, o dieta care include cel putin 1-2 terciuri de cereale pe zi si diverse lactate si ghee permite renuntarea la carne si este mult mai indicata pentru Vata.
Inca un lucru important, cu toate ca leguminoasele sunt nutritive si satioase, acestea  cresc Vata (in mod special naut, fasolea). De preferat sunt cerealele integrale (ovaz, orz, orez de toate felurile etc).

Comentarii

Postări populare