Ruloruri De Dovlcel Cu Sos De Iaurt Si Usturoi

 



Mi-a plăcut la nebunie aceasta reţetă, demnă de a se afla pe masă festivă şi care se face în acelaşi timp extrem de simplu şi rapid. Din zucchini ar arăta şi mai spectaculos. Am servit dovleceii alături de nişte paste de orez (asta aveam la indemana), am acompaniat nişte vin alb. Răsfăţ! Merg de asemenea ca garnitura pentru cărniţă, combinate cu orez basmati, cu quinoa, orez negru etc.




Ingrediente (2 persoane):

- 2 dovlecei medii (de preferat, tineri, dfră seminţe)
- 3 căţei de usturoi
- 1 cană iaurt gras
- sare, piper după gust
- 2 fire de busuioc (se poate folosi si busuioc, oregano, cimbru uscate, dar cu busuioc proaspat iese mai bine!)
- 1 linguriţă ulei presat la rece

Nota. Mă întreba Tatiana pe FB dacă le poate face fără iaurt (ea nu mănâncă lactate) şi i-am sugerat următoarea varianta: să stropească rulourile cu nişte ulei de măsline şi să presare deasupra usturoi pisat şi plante aromatice. Cred ca ar merge super bine nişte sos pesto vegan (ulei măsline + busuioc proaspat+ seminte de pin + usturoi + opţional drojdie inactiva).
  1. Dovleceii se taie fâşii foarte subţiri sau se răzuiesc cu ustensila de curăţat cartofi.
  2. Se rulezează câte 2-3 fâşii de dovlecel  împreună sub formă de rozete şi se aşează într-un vas termorezistent.
  3. Stropim cu puţin ulei şi opţional râşnim deasupra nişte sare şi piper.
  4. Introducem în coptorul preîncălzit la foc mediu.
  5. Între timp preparăm sosul: amestecăm bine sau procesăm în blender iaurtul, usturoiul, busuiocul şi sarea. 
  6. Când dovleceii sunt apoape gata (în jur de 15 min.când se rumenesc), turnăm peste ele sos şi mai lăsăm în cuptor inca 5-10 minute. 
  7. De asemenea, puteţi să coaceţi dovleceii până sunt gata şi să-i serviţi cu sos, dar e mai gustos să fie gătite cu sos :).
  8.  Pastele de orez se prepară aşa: se lasă la înmuiat 10 minute, după care  se fierb vreo 4 minute. Apoi le-am amestecat cu nişte sos de la dovlecei şi am aşezat dovleceii deasupra. Gustoşenie!

Comentarii

Postări populare