setul meu de produse naturiste cu care întîlnesc iarna

Înainte, să fiu mereu răcită iarna era ceva normal. Avînd amigdalită cronică şi organism foarte slab în general, răceam imediat ce dădeam de frigul de afara sau daca beam ceva rece.
De anul trecut m-am hotărît sa-mi schimb puţin cîte puţin alimentaţia, să fac exerciţii şi să nu mai iau pastile. Rezultatul a fost imediat. Iarna trecută nu am luat nici un fel de pastile sau antibiotice sintetice. M-a prins răceala de cîteva ori, dar am rezolvat-o în cîteva zile cu produse naturiste, fără să stau în pat, aşa cum se întîmpla în fiecare an. Iată acel set de medicamente naturiste pe care il folosesc preventiv cînd e frig sau cînd simt că am prins răceală:
  • Pau D'Arco sau scoarţă de arborele furnicilor. Este antibiotic natural, are efect antibacterian, antiviral, antiinflamator, imunomodulator. Se găseste de obicei sub formă de capsule, pe care le putem inghiţi sau putem deschide capsula şi varsa conţinutul ei în ceai.
  • Ceaiuri cu efect antiviral, ferbifug, imunostimulator: ceai de tei, trifoi ( de preferat roşu), scoarţă de salcie, echinacee, busuioc, măceşe, zmeură, coacăză, cu scorţişoară şi cuişoare etc.
  • miere naturală, organică şi lămîe sau lime trebuie să fie mereu în casă în perioadă rece a anului, le punem în fiecare zi în ceai sau le consumăm ca desert la ceai ( feliuţe de lămîie cu miere deasupra), eventual alături de dulceaţă de zmeură sau coacăză.
  • Microhidrina, supliment alimentar care întăreşte sistemul imunitar şi susţine organismul din punct de vedere energetic. În caz de răceală eu desfac capsula şi vărs conţinutul în apă fierbinte, de obicei impreuna cu Pau D'Arco. Astfel de ceai îl beau de cîteva ori pe zi, m-a ajutat de fiecare dată.
Astfel, cam în fiecare seara beau ceai medicinal. De obicei fac tot felul de amestecuri de ceiuri, astfel incît sa-mi placă gustul lui. De exemplu: tei+păducel+roiniţă. Acest ceai e bun pentru răceală, dar şi pentru relaxare, la sfîrşitul zilei...Servesc ceaiul cu miere şi lămîie sau dulceaţă de zmeură, coacăză( zmeură proaspătă amestecată cu miere). Fac cure de Pau D'arco de cîteva ori pe an. Dacă simt că m-a prins răceala, beau multe pastile de pau d'arco ( vreo 6 pe zi) sau fac ceai din asta, cu microhidrină.
Atenţie! Nu fierbeţi ceaiurile. Faceţi infuzie cu apă fierbinte, cu excepţia plantelor care necesită decoct ( de exemplu scoarţă de salcie). La fierbere se distrug majoritatea principiillor active din acea plantă.
Sunt multe plante, suplimente sau alimente care au efecte antivirale şi protectoare necesare pe timp de iarnă. Însă pentru mine anume acestea 4 sunt ,, salvarea'' :)


Update. Am descoperit încă o plantă care ajută excelent: ghimbirul (click aici pentru a citi articolul despre ghimbir). De asemenea, antibiotice naturale foarte puternice sunt argint coloidal şi propolis.

Comentarii

Postări populare