Cheesecake ,,raw'' cu crema de vanilie

Aşa cum ştiu cei cu care sunt prietenă pe FB, am câştigat un cadou la concursul de Crăciun organizat pe Delicioasa. Am fost foarte mirată, căci eu nu particip de obicei la concursuri, dar de data asta parcă am simţit ceva :). Puteam să aleg produse din magazinul Coşul bio în valoare de 120 de lei. Bineînţeles că am ales chestii pe care nu mi le permit să iau decât extrem de rar, unt de cacao presat la rece şi batoane de vanilie şi am mai luat câteva chestii practice. Este prima dată când am batoane proaspete de vanilie şi nu ştiam la ce bunătate să le folosesc. M-a trecut şi gândul să le păstrez aşa cum sunt în tub şi să le miros din când în când, căci mirosul de vanilie pentru mine este ca un drog :)). Îmi place tare mult crema de vanilie, însă atunci când am căutat reţete mi-am dat seama că nu pot folosi ingrediente atât de preţioase pentru un produs care nu mi se pare deloc sănătos. Aşa că  m-am gândit la vechea mea pasiune, deserturi ,,raw'' din nuci. Nici desertul acesta nu este deloc ayurvedic, însă este ok. Valoarea nutriţională a tortului este foarte înaltă, iar combinaţia este bună. Pentru că tortul este gras, dulce şi rece, pentru a nu dezechilibra în primul rând Kapha dosha, trebuie să folosim neapărat condimentele ca supliment înainte sau după mâncare sau putem servi tortuleţul cu un ceai ayurvedic. În orice caz, ţinând cont de faptul că un astfel de desert se serveşte doar cu ocazii speciale şi în cantităţi moderate, eu aş spune că este mult mai sănătos decât majoritatea torturilor din ouă, făină albă, zahăr rafinat, unt, margarina, frişca etc, extrem de grele pentru digestie. Aşa că vă invit să încercaţi acest desert raw vegan fin, mai ales că se face extrem de simplu.
 Blatul l-am preparat din migdale şi curmale şi este destul de dulce, însă crema am preparat-o cu suc de lămâie şi doar puţină miere, astfel încât împreună creează  un gust echilibrat, uşor dulce şi aromat. Mie îmi place aşa, dar vă invit să folosiţi mai mult îndulcitor şi mai puţin suc de lămâie dacă doriţi să iasă dulce. De asemenea,  tortul poate fi servit cu un sos dulce, spre exemplu de ciocolată (preparat din unt de cacao, cacao şi un indulcitor).

Ingrediente şi ustensile
(aproximez cantităţile, eu fac totul la ochi)
  • 1 cană migdale crude
  • 2 căni caju crud
  • 1/3 cană unt de cacao presat la rece (lichefiat) 
  • suc de la 1-2 lămâi
  • 2-3 linguri miere
  • 2 linguri pudră de cacao naturală
  • 1 cană curmale întregi deshidratate
  • 1 baton de vanilie (puteţi folosi esenţa naturală de vanilie)
  • 1 păhar apă de izvor
  • opţ. un vf. cuţit sare fină, neiodată
Aveţi nevoie de un robot şi blender destul de puternic (al meu are 700W şi s-a descurcat bine) şi de o formă de tort cu pereţi sau fund detaşabil cu diametru cam de 25 cm.

Pregătire:

 Nucile se lasă la înmuiat peste noapte sau minim câteva ore în vase separate. Migdalele pot fi scurse de apă puţin înainte şi lăsate să se usuce. Untul de cacao se dă prin răzătoare şi apoi se topeşte pe baie de aburi. După ce s-a topit lăsaţi-l deasupra apei calde sau puneţi undeva la cald, astfel încât să nu se întărească. Untul este lichid la 40 de gradeC. Scoateţi sâmburi din curmale. Stoarceţi sucul din lămâi, strecuraţi-l.

Blat de migdale

 În vasul mare al robotului adăugaţi migdalele, curmalele, cacao şi sarea. Mărunţiţi până obţineţi o masă destul de omogenă. Puteţi lăsa bucăţi mai mari de nuci, important e atunci când luaţi compoziţia în mână aceasta să poată fi modelată. Opţional puteţi adăuga 1-2 linguriţe de unt de cacao topit. Aşezaţi aceasta compoziţie în forma intr-un strat uniform, presaţi bine.

Crema de caju

Scurgeţi caju de apă. Tăiaţi un baton de vanilie longitudinal şi curăţaţi-l de seminţe cu un cuţit. Adăugaţi caju, suc de lămâie, miere, seminţele de vanilie în vasul blenderului. Puteţi pune puţină miere şi suc de lămâie la început şi să adăugaţi pe parcurs în funcţie de gust. Adăugaţi şi apă cât să acopere nucile. Procesaţi la viteză mare până obţineţi o masă omogenă. Gustaţi şi mai adăugaţi miere, suc de lămâie dacă e nevoie. Dacă crema este prea groasă, mai adăugaţi puţină apă. Trebuie să obţineţi o cremă de consistenţa smântânii. Adăugaţi untul topit şi procesaţi până la omogenizare. Turnaţi crema peste blatul de migdale.

Introduceţi tortul în congelator pentru  2 ore sau până se întăreşte. Înainte de servire scoateţi tortul din congelator şi păstraţi-l în frigider în jur de 30 de minute, astfel încât acesta să se dezgheţe puţin. Puteţi presăra puţină pudră de cacao deasupra.

PS. Scuzaţi-mi poza făcuta cu telefon, aparat nu aveam la mine. Credeti-mă tortul arată super şi este delicios :D. 

Comentarii

Postări populare