Porumb şi morcovi călite în unt

Este prima dată când încerc o astfel de combinaţie. Porumbul proaspăt îl manânc întotdeauna fiert, ca atare, iar porumbul îngheţat din comerţ nu mi se pare cea mai bună alegere pentru dietă şi în general nu prea l-am folosit. Am văzut însă undeva aceasta combinaţie şi mi s-a făcut aşa poftăăăăă... :). Şi oricum, trebuie să mai diversificăm, nu putem mânca numai rădăcini, nu? :) Intuiţia mea a fost buna, aceasta mâncare a fost absolut delicioasă, nu mă puteam opri din mâncat şi vroiam să nu se termine niciodată :)). Poate că este doar dragostea mea pentru porumb, ca şi în cazul dovleacului... Urmează să-mi spuneţi voi, după ce încercaţi reţeta :D.
Reţeta este foarte bună pentru persoanele cu o consituţie Kapha, mai ales dacă se foloseşte foarte puţină grăsime (de preferat ulei de floarea soarelui, de porumb sau ghee). Porumbul şi morcovii au proprietatea de a usca, ceapa, seminţele de muştar şi piperul au proprietatea de a încălzi, exact ce trebuie pentru natura Kapha rece şi umedă. Porumbul este ok şi pentru Pitta, aţi putea renunţa la ceapa, muştar şi piper negru, va fi la fel de gustos. Pentru Vata porumbul este prea aspru şi uscat, însă gătit cu unt şi condimente este ok din când în când.

Se poate servi ca atare, la cină spre exemplu, ca garnitură sau se poate combina cu paste, coucous, orez etc.

Ingrediente (1 porţie)
  • 2 morcovi mici
  • jumătate de ceapă 
  • o farfurioară porumb îngheţat (vara folosiţi neapărat porumb proaspăt)
  • 1 lingură unt de casă/2 lingurite ghee/ ulei presat la rece
  • Mirodenii după gust: un vârf de cuţit ghimbir şi piper, o linguriţă plante aromatice (oregano& busuioc),  câte 1/3 linguriţă seminţe întregi de fenicul şi muştar, 1/4 linguriţă coriandru măcinat, 1/3 linguriţă sare neiodată
Preparare (15 min)
  1. Tăiaţi ceapa fin. Topiţi untul în tigaie la foc mic. Adăugaţi în unt seminţele întregi de fenicul şi muştar şi căliţi-le 10 secunde, până încep să pocnească şi îşi deschid aroma. Adăugaţi ceapa şi căliţi la foc mic până devine translucidă.
  2. Între timp curăţaţi şi tăiaţi morcovii rondele sau felii subţiri. Când ceapa e aproape gata, adăugaţi la ceapa şi căliţi câteva minute.
  3. Adăugaţi porumbul şi restul condimentelor, amestecaţi bine şi înăbuşiţi în jur de 10 minute sau până legumele sunt gata. Puteţi adăuga puţină apă, cât sa le acopere.

Eu am servit separat şi cu nişte paste integrale şi puţin caşcaval. Mhmmm....să te lingi pe degete!

Comentarii

Postări populare