Salată de fenicul, grapefruit şi sfecla la cuptor

Iată încă o salată cu fenicul, aşa cum v-am promis. Poza nu a ieşit din păcate foarte frumoasă, însă salată este delicioasă. Fenicul se combină perfect cu sfecla coaptă, iar grapefruit-ul accentuează gustul şi aroma exotică a salatei. Merge foarte bine ca un fel mâncare separat, mai ales la cină. Merge şi pentru o masă festivă, mai ales dacă aveţi mai mult talent la aranjarea mâncării decât mine :). 
Din punct de vedere ayurvedic, este o salată uşoară potrivită mai ales pentru constituţia Kapha şi Vata. Atenţie însă la combinaţiile crud-gătit dacă focul digestiv este foarte slab. În ceea ce priveşte  alăturarea fructelor cu legume, în cazul grapefruitului combinaţia este permisă. Grapefruit îmbunătăţeşte digestia şi metabolismul grăsimilor. Este de preferat combinarea lui cu salatele din verdeaţă, însă şi varianta aceasta este ok. Deci per total eu aş spune că salata este dietetică şi chiar foarte bună pentru persoanele care doresc o mâncare mai uşoară (Kapha) şi nu au afecţiuni pronunţate ale sistemului digestiv. Pentru Vata este de asemenea ok în cantităţi moderate, iar Pitta ar trebui să folosească grapefruit în cantitate foarte mică, cât să dea gust. Pentru Kapha şi Pitta sfecla cel mai bine sa fie coapta in folie, fără ulei. 

Ingrediente 2 persoane:
  • 2 sfecle medii (4 mici)
  • jumătate de bulb de fenicul
  • 1 fir praz sau 1 ceapă de apă
  • 1 grapefruit
  • 1-2 linguri seminţe de fenicul
  • 1 lingură ulei presat la rece
  • 1-2 lingurite plante aromatice (busuioc, oregano)
  • 1/3 linguriţă sare neiodată
  • un vf de cuţit piper 
1. Sfecla 
Pentru varianta  fără ulei, spălaţi bine sfeclele, inveliti-le în folie şi coaceti la foc mediu în jur de 30-40 minute, în funcţie de mărimea sfeclei. Eu am făcut cu ulei: am curăţat sfeclele, le-am tăiat bucăţi mari, le-am stropit cu puţin ulei (in jur de 1-2 lingurite) şi am presărat cu plantele aromatice. Am amestecat bine, bine să fie acoperit totul cu ulei si mirodenii. Apoi am pus sfecla  într-un vas termorezistent din ceramică în cuptor, la foc mediu. Puteţi amesteca de câteva ori. Durează în jur de 20 de minute. Ambele variante sunt delicioase!
2. Salata de fenicul
Fenicul se taie foarte fin, se da la răzătoare sau se rade cu o mandolină. Prazul  sau ceapa se taie fin şi se adaugă la fenicul. Stropiti cu câteva linguri de suc de grapefruit, adăugati 1 lingurita de ulei, un pic de sare si piper. Amestecati foarte bine. Eu am lasat salata să se marineze câteva ore, dar e absolut opţional, este bună şi servită imediat.
3. Susan
Semintele de susan se calesc intr-o tigaie uscată la foc mic câteva minute. Trebuie să devină uşor aurii şi să apară o aroma plăcută de nuci. Atenţie, se ard foarte uşor si trebuie amestecate constant.
4. Asamblare
Când sfecla se răceşte un pic, tăiaţi-o felii de mărime medie, adăugaţi-o la salată de fenicul. Adăugaţi şi nişte felii de grapefruit curăţat, presăraţi seminţele de susan deasupra. Serviţi imediat.


bulb de fenicul
salata de fenicul
sfecla cu plante aromatice la cuptor

Comentarii

  1. nu prea gasesc eu fenicul , dar incerc , iubesc sfecla tere mult !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. coco, de obicei se gaseste in orice supermarket mai maricel in perioada asta. Eu am gasit in mega image.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare