Q&A: Cu ce înlocuim cafea?

sursa imagine: blog.tauedu.org
Iar vorbim despre ceai! Nu ştiu cum de s-au adunat mai multe articole despre ceaiuri. Mai urmează unul imediat despre ceai pentru digestie ;))
De multe ori atunci când recomand cuiva o dietă, aceasta exclude cafea. Aceasta pentru că cafea are foarte multe contraindicaţii şi de proprietăţile sale (relativ)benefice se pot bucura doar cei care sunt în echilibru fizic şi psihic. Şi normal că lumea mă întreabă cu cu s-o înlocuiască, căci ştim cu toţii nu-i uşor deloc să renunţăm la cafea :). Vă voi povesti despre cafea mai multe într-un alt articol, căci într-adevăr este un subiect interesant şi controversat. Astăzi aş vrea să vă împărtăşesc câteva tipuri de ceaiuri care  înlocuiesc cu succes cafea şi în ceea ce priveşte gustul, şi în ceea ce priveşte efectul revigorant, fără să aibă un efect puternic asupra glandelor suprarenale, inimii stresând organismul şi fără a irita mucoasele (în mod special intestinul subţire). De reţinut este că ceaiul (ca plantă: ceai negru, verde, alb, verzui oolong etc) conţine o cantitate mare de cafeină şi trebuie consumat oricum în cantităţi moderate.

  1. Ceai negru, simplu sau cu condimente. Luaţi un ceai negru simplu, vrac şi adaugaţi singuri ce condimente vă plac. Mie îmi place tare combinaţia cu ghimbir, dar fac câteodată şi cu scorţişoara, cuişoare. De asemenea găsiţi şi ceai negru amestecat cu diverse ierburi în magazine specializate sau ceainării. Nu luaţi ceaiuri la pliculeţe.
  2. Ceai verde, simplu sau cu plante medicinale. Combinaţiile mele preferate sunt cu busuioc (mai ales bosuioc indian, Tulsi) şi cu mentă. 
  3. Ceai din condimente cu efect revigorant: în mod deosebit ceai de ghimbir proaspăt, dar şi alte condimente: busuioc, cuişoare, scorţişoară, rozmarin, seminţe de fenicul. O combinaţia bună este de exemplu Ceaiul contra tusei anti Kapha.
În ceea ce priveşte constituţiile, pentru Vata şi Kapha aş recomanda ceaiurile cu condimente (Kapha mai multe şi mai picante, Vata mai puţine şi mai neutre), iar pentru Pitta mai degrabă ceai cu ierburi medicinale (de exemplu cu mentă).  Ghimbir, busuioc şi fenicul se consideră în general tridoshice (potrivite pentru toate tipurile de constituţie). Vata ar trebui să prefere ceaiul de condimente intrucat ceaiul (planta) are un efect puternic deshidratant. Sau cel puţin nu uitaţi să consumaţi acei 2 l de apă plată :).

Mâine postez reţeta de unt de casă de la o cititoare :D Vă îmbrăţişez!

Comentarii

  1. Buna!

    Foarte bun articolul! la recomandarea ta, am renuntat la preferata mea de dimineata...cafeaua! prima zi a fost mai greu, o durere blanda de cap, dar trece...:) Acum sunt prietena buna cu ceaiul verde, ceaiul de busuioc, de ghimbir & altele. Nici macar nu am avut tentatia de a mai gusta cafeaua in toate vizitele facute...:)
    Multumesc mult, Tania! Faci un lucru foarte bun pentru noi! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Heeei! Ma bucur tare mult sa aud asta! Si eu inainte beam in fiecare zi cafea si nu-mi facea bine deloc... Acum beau ocazional si numai in anumite conditii, asa cum voi povesti in articolul despre cafea. Insa la fel ca tine, nu mai simt ma mai simt ,,dependeta de cafea'', imi place tare mult ceaiul negru cu ghimbir, preferatul meu :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare