Q&A: Cum îmi îngrijesc eu părul?

Astăzi avem o întrebare de la Irina pe care mi-a pus-o pe Facebook* ,,Ma tot uit la parul tau si ma intreb daca folosesti vopsea sau henna...ne spui si despre cum ai grija de parul tau pe blog? :)''
  Multumesc, Irina, tare mult pentru întrebare!

Aşa cum i-am spus deja Irinei, am şi avut şuviţe blonde, am folosit şi vopsea permanentă, vopsea temporară şi  henna :)). Cam de 1 an nu m-am mai vopsit deloc. Trebuie să vă dezamăgesc, dar nu am nici o îngrijire specială în afara de faptul că deja de ceva vreme folosesc doar produse naturale pentru spălare şi anume, un săpun natural şi un şampon ayurvedic sub forma de pudră din plante, alternativ. Am şi o mască ayurvedică  pentru păr care îmi face părul super mătăsos şi strălucitor, însă din păcate nu o folosesc decât foarte rar, mai degrabă ca un răsfăţ :). Nici un fel de măşti cu ou şi alte chestiuni de genul acesta nu am incercat niciodată. Se pare că am un păr foarte rezistent şi cu toate că l-am tratat destul de rău, el nu cere o îngrijire specială. Problema mea este pielea capului care nu acceptă orice fel de şampon (Pitta!). În ultimul timp de fapt nu accepta nici un fel de şampon din comerţ, îmi apărea mătreaţa, mâncărime. Tocmai de aceea am ales să folosesc produsele naturale de curăţare şi nu mai am nici o problemă. 

Pentru cei care sunt interesaţi de o ingrijire naturală a părului aş putea recomanda mai ales un şampon natural. Aveţi nevoie doar de un produs cât mai natural care spală delicat. Nu ascultaţi reclamele care spun că şamponul lor este anti mătreaţă sau contra căderii părului, toate astea sunt nişte minciuni. Iar cele care funcţionează contra mătreţii, probabil că aţi observat deja că funcţionează doar atâta timp cât le folosiţi, în momentul în care schimbaţi şamponul mătreaţa apare din nou. Aceasta pentru că ele nu tratează mătreaţa, ci blochează înmulţirea fungică. Mai degrabă un şampon natural ajuta la eliminarea mătreţii doar pentru că spală delicat şi nu afectează pilea capului. În schimb măştile pe baza de diverse uleiuri sunt foarte eficiente, mai ales dacă conţin şi plante medicinale. Doar măştile care rămân pe pielea capului minim 20 de minute sunt cele care pot să acţioneze asupra rădăcinei părului, în nici un caz cele care se spală în 2 minute. Acele măşti doar netezesc solzişorii de la suprafaţa firului de păr şi acesta devine neted, strălucitor, se aranjează bine etc. Acelaşi efect îl obţineţi şi dacă folosiţi orice ulei, în schimb veţi şti ce puneţi pe pielea voastră (pielea este un organ!) şi nu veţi polua mediul cu tot felul de porcării. Măştile naturale aş recomanda mîcar o dată la 2-3 spălări. Clătirea părului cu decoct de plante medicinale este de asemenea foarte benefică (eu îmi mai făceam înainte, când aveam şi timp liber, deocot de muşeţel, urzica). Am auzit că pentru un păr gras şi cu mătreaţă funcţionează foarte bine clătirea părului cu oţet natural de mere dizolvat în apă.
Sper că informaţiile vor fi de folos, vă îmbrăţişez cu mare drag!

* Am creat pagina de FB a blogului şi vă invit cu mare drag să vă abonaţi la noutăţi dacă aveţi cont FB. Sunt multe informaţii pe care le împărtăşesc numai acolo şi nu mai apuc să postez totul pe blog, mai ales diverse mici trucuri, link-uri către aticole, documentare, diverse site-uri de nutritie, yoga, psihologie practică, spiritualitate etc. Dacă nu vreţi rataţi nimic, haideţi sa devenim prieteni pe Facebook! :D http://www.facebook.com/BlossomOfANewLife

Comentarii

Postări populare