Cum mă pregătesc eu pentru iarnă


A apărut cătina în piaţă şi m-am gândit să-mi fac un ,,gem'' imunostimulator.  Atât cătina, cât şi ghimbirul, au proprietatea de a stimula direct forţele protectoare ale organismului nostru impotriva bacteriilor, virusilor şi altor factori nocivi ai mediului. În plus, ghimbirul este un tonic foarte bun şi îmi va conferi un plus de vitalitate în sezonul rece şi ploios care vine.

Ingrediente 1 borcănaş:

100 g cătina proaspătă
1 rădăcină de ghimbir
250-300 g miere naturală, ecologică

Cum se procedează:
Fructele de cătină se spală bine şi se aşează într-un singur strat pe o tavă. Când se usucă, se introduc în vasul robotului alături de rădăcina de ghimbir curăţată. Se apasă de câteva ori funcţia ,,pulse'', astfel încât fructele să fie un pic mărunţite, unele pot rămâne întregi. De asemenea, puteţi face suc din cătină cu ajutorul unui storcator manual cu ax melcat sau să le striviţi cu altceva. Pot fi lăsate şi întregi, iar ghimbirul îl daţi pe rozătoare. Mie mi s-a părut că fructele strivite se vor păstra mai mult timp şi amestecul va fi mai omogen.

Adăugaţi apoi ghimbirul si cătina la miere, amestecaţi foarte bine şi păstraţi la frigider. Ar trebui să se păstreze destul de mult timp dacă adăugaţi destul miere (câteva luni). Se ia în fiecare dimineaţa, câte 2 linguriţe. Se poate face şi o băutură super gustoasă: pur si simplu amestecati câteva linguriţe de gem cu 1 păhar de apă de izvor şi savuraţi oricând, dar mai ales este benefic cu 15 minute înainte de masă.

Comentarii

Postări populare