Lobio din Adzuki


Lobio este un fel de mâncare din Georgia care se face din fasole (de obicei roşie), ceapă, usturoi, multe plante aromatice, frunze de coriandru si un sos acrişor specific zonei. Am încercat să creez ceva asemănător, dar mai uşor. De aceea am ales boabele Adzuki şi nu am prăjit ceapa şi usturoi, ci le-am călit uşor în ghee. Cu toate că mi-au lipsit frunze de coriandru, gustul specific a fost obţinut prin coriandru măcinat. De asemenea, am preferat să înlociuesc condimentele foarte picante (chili) cu unele mai puţin picante, dar care oferă acel aer asiatic. Nu ştiu dacă am putea s-o numim lobio, dar de acolo m-am inspirat :). Mâncarea a ieşit extraordinar de gustoasă, dulcele boabelor se combină perfect cu condimentele uşor picante şi roşiile acrişoare. Este o mâncare simplă şi saţioasă care poate fi servită ca masă separată sau ca felul doi.

Ingrediente (2 porţii):
  • fasole Azuki,1 cană 
  • ceapă uscată, 1
  • usturoi, 3 căţei
  • roşii, 2-3 (eu am folosit una din aia maaare, de la ţară)
  • condimente: coriandru măcinat, piper negru măcinat, fenicul, frunze de dafin, cimbru, bucuioc (eu am folosit proaspăt), oregano
  • pătrunjel sau frunze de coriandru, o legătură
  • ghee, 1-2 linguriţe (sau înlocuiţi cu un ulei potrivit)
  • sare neiodată, un vf. de cuţit
Metoda de preparare:
  1. Boabele adzuki se spală bine şi se pun la fiert într-o cantitate cel puţin triplă de apă, alături de unele condimente (de ex. câteva frunze de dafin, o crenguţă de cimbru). Dacă aveţi timp, de preferat este să  înmuiaţi boabele în prealabil peste noapte. Fierbeţi până fasolea devine moale (în jur de 30 min.). 
  2. Între timp, ceapa şi usturoiul se taie fin. Se încălzeşte ghee într-o tigaie, se adaugă ceapa şi se căleşte la foc mic, amestecând des. Când s-a înmuiat bine adăugaţi şi usturoi, mai căliţi câteva minute. 
  3. Între timp tăiati roşiile cubuleţe medii. Adăugaţi la ceapa şi usturoi condimentele macinate (coriandru, fenicul). Căliţi jumătate de minut amestecând. Adăugaţi roşiile, plantele aromatice, sare. Înăbuşiţi 5 minute. 
  4. Adăugaţi fasolea fiarta, sare, piper, ajustati la gust. 
  5. Adaugati verdeaţa proaspătă tăiată mărunt, inchideti focul. 
 Poftă buna!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare