Ciorbă de lobodă

Demult voiam să fac o ciorbiţă de lobodă care mie îmi place tare mult deşi, este unul dintre felurile de mâncare pe care nu l-am cunoscut înainte să vin în România. Am schimbat un pic reţeta obişnuită, căci mi se pare extrem de grea combinaţie smântână+ou la care se mai adaugă şi orez de multe ori. Frefer să fie sau cu ou, sau cu smântână. Pentru a înăcri ciorba eu am folosit zer, dar merge foarte bine borşul, aşa cum se face de obicei. În plus, am folosit mai multă verdeaţă, de fapt e ciorbiţă de verdeaţă de primăvara aş spune :), deşi gustul predominant este totuşi de lobodă. O să vă placă! :D

Ingrediente (2 porţii):
  • 2 fire praz (puteţi folosi ceapa uscată)
  • 1 morcov
  • 1 păstârnac (puteţi folosi şi alte rădăcini, de exemplu ţelina)
  • 2 fire ceapă verde
  • 1 legătură lobodă
  • 1 leg. mică pătrunjel
  • 1 cană zer (de la brânză, panir, iaurt sau lapte prins)- înlocuiţi cu borş de casă dacă aveţi
  • 1 ou de ţară
  • 2 linguriţe ulei (opţional, doar dacă doriţi să căliţi legumele)
  • jum. cană bulion de casă (opţional, nu schimbă gustul)
  • Condimente: 2 frunze dafin, 1 fir cimbru, jum. linguriţă coriandru măcinat, câte un vf. de cuţit ghimbir şi piper măcinat, jum. lg. sare neiodată
Preparare (15-20 minute):
  1.  Legumele se pot căli în puţin ulei sau le puteţi pune la fiert direct (de preferat dacă sunteţi Kapha). Eu am făcut aşa: am călit puţin prazul tăiat rondele, apoi am adaugat la el nişte coriandru şi ghimbir şi am mai călit 1 minut. Apoi am adaugat rădăcinile tăiate felii subţiri şi le-am călit împreună câteva minute.
  2. Adăugăm apa cât să acopere legumele, puţină sare, frunzele de dafin, cimbru şi lăsăm să fiarbă în jur de 10 minute.
  3. Când legumele sunt aproape gata, adăugăm puţin bulion, zerul şi piperul.
  4. Tăiem loboda, pătrunjelul şi ceapa verde şi le adăugăm la ciorbă. Lăsăm să dea în clocot. Închidem focul.
  5. Batem ou ca pentru omletă, adăugăm la el puţin lichid de la ciorbă, amestecăm bine şi turnăm oul încet în ciorbă amestecând ciorba în acelaşi timp. Acesta se va inchega imediat, dar puteţi da în clocot o dată dacă aveţi dubii salmonelozice :).
Poftă mare!

Comentarii

Postări populare