Q&A: Şi ce faci când nu ai timp să-ţi faci micul dejun?


În orice dietă, întotdeauna pun accent pe importanţa micului dejun corect. Dimineaţa este timpul în care corpul se curăţă: au loc funcţiile de eliminare şi detoxifiere. Dacă mâncăm ceva greu în această perioada noi îngreunăm efectuarea acestor funcţii. De aceea este o mare greşeală de a face ,,compromis'' în dietă anume de dimineaţa, sub pretextul că nu avem timp. Orice produs hiperprocesat, conservat, rafinat, cu E-uri, cu coloranţi, combinaţii greşite, alimente greu digerabile (ouă, carnea), lactatele pasteurizate, sucuri din comerţ, biscuiţi din comerţ....toate acestea sunt produse care contribuie la acumularea de toxine (ama). Despre micul dejun am mai vorbit aici (click). Mi se spune foarte des că oricum îţi trebuie ceva timp ca să faci un terci din ala cu fructe si condimente sau biscuiti de casa sau cine are lapte proaspat de la ţară in fiecare zi si asa mai departe. De aceea m-am gandit azi sa va prezint cel mai simplu mic dejun pe care eu mi-l fac în zilele in care am program de lucru de 16 ore si nu am timp nici macar sa ma pieptan ;)).

Fulgi de ovaz cu miere şi scorţişoară + ceai verde cu Tulsi/ ceai negru cu ghimbir 

Daa :)) Asta e micul meu dejun preferat. Fulgii de ovaz am intotdeauna in casă pentru asemenea ocazii, când nu am timp să prepar un terci din cereale întregi. Câteodată îmi iau şi un amestec de fulgi de cereale (grâu, secară, ovăz). Când mă trezesc, pun apa la fiert, opăresc fulgii şi îi las acoperiţi, infuzez şi ceaiul. Apoi merg la baie, mă îmbrac etc. şi până una alta micul dejun e gata: fulgii sunt bine opăriţi, ceea ce e foarte important (în Ayurveda fulgii uscaţi şi tari gen muesli sunt contraindicate) şi ceaiul e infuzat. Adaug la ovăz un pic de miere şi scorţişoară macinată şi voila, micul dejun e gata. Imi place sa adaug si cateva lingurite de ghee sau ulei de cocos presat la rece care fac terciul si mai nutritiv.
Dacă fulgii sunt din alea faine, presate mecanic fără tratament termic, le pun la fiert cu apă. Şi tot aşa, până mă înntorc de la baie terciul e gata.
Nu durează decât 2 minute sa-ţi prepari un astfel de mic dejun, însă veţi vedea diferenţa imediat dacă înlocuiţi cafea+ sandvici sau biscuiţi din comerţ etc. cu aceasta variantă. Nu doar se face repede, dar se şi mănâncă repede ;)). Eu mă trezesc în ultimul timp la 4 şi mă culc pe la 12. Nu-mi forţez corpul, însă am multă energie. Şi nu fac nimic extraodinar, nu iau nici un fel suplimente sau superalimente etc. Dacă suntem atenţi şi îi oferim coprului nostru ceea de ce are nevoie, acesta ne va răsplăti negreşit cu multă energie, rezistenţă şi claritate a minţii.

Comentarii

Postări populare