Pesto de leurdă


Spre fericirea mea de săptămâna trecută la noi în piaţă au apărut diverse ierburi sălbatice. Zilele astea am luat o pungă întreagă cu urzici, leurdă şi untişor şi le-am tot consumat în diverse feluri. După ce m-am lăudat pe facebook cu aceste minunăţii, o prietenă de-a mea, Tatianal de care v-am mai povestit,  m-a rugat să fac o reţetă cu urzică în stilul meu. Urmează o reţetă cu urzici, însă până atunci nu am putut să mă abţin să vă împărtăşesc o reţetă super simplă de pesto cu leurdă. Este cel mai bun pesto pe care l-am mâncat vreodată! Pesto aşa cum probabil ştiţi, se face din busuioc, parmezan, ulei de măsline şi usturoi, dar desigur sunt diverse variaţii. Nu ştiu dacă v-am povestit, dar eu sunt înnebunită după usturoi! :) Din păcate nu este indicat pentru constituţia mea, mai ales usturoiul crud. Leurda are de asemenea gust de usturoi, însă  ceva mai moale, aşa că merge foarte bine pentru pesto, eu aş zice că e chiar mai bună. E absolut delicios, vă asigur că la nici un restaurant n-o să mâncaţi aşa ceva. E fain că se face simplu şi poate fi păstrat câteva zile în frigider, deşi desigur e mai bine să fie consumat imediat. Puteţi să-l folosiţi pentru paste, dar şi întins pe pâine sau lipii. Eu am servit cu nişte paste integrale.

Ingrediente (3 persoane):
  • O legătură de leurdă
  • O mână migdale crude (sau seminţe de pin, fistic, nuci)
  • Câteva linguri ulei presat la rece (de măsline sau de floarea-soarelui)
  • În jur de 50 g parmezan sau alt caşcaval tare (eu am folosit caşcaval românesc preparat din lapte crud de oaie şi a mers excelent)
  • Un vârf de cuţit sare neiodată (dacă e nevoie, după gust)
  • Un vârf de cuţit piper proaspăt măcinat 
Preparare (8 minute):
  1.  Călim migdalele la foc mediu în jur de 5 minute amestecând din când în când. Aceasta etapă este obligatorie dacă dorim un pesto ayurvedic :).
  2. Adăugăm în vasul blenderului migdalele şi le râşnim destul de mărunt. 
  3. Adăugăm caşcavalul şi procesăm împreună până se mărunţeşte şi acesta.
  4. Adăugăm frunzele de leurda rupte în bucăţele, piper, sarea şi procesăm adăugând câte puţin ulei. Procesăm şi adăugăm ulei în funcţie de consistenţa dorită a sosului. Nu procesaţi prea mult, totul durează câteva minute. 

Comentarii

  1. Hmmmmm ce bunatate....sunt pusa pe treaba....iti dai seama ca fac??? La cu arata pastele astea...mi s-a facut o foame!!! Dar ce pun eu in locul cascavalului???? Eee ce varianta am??? Da idee....!!! Astept urzicile.....duminica vreau sa fac caci am in curte un covor de urzici atat de frumoase!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai ce ai pus in loc de cascaval, tofu? E bun si fara cascaval,un pic alfel, dar bun. Ce super ca ai urzici! Maine sper sa reusesc sa postez reteta... te pup!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare