Împarte: cum să faci unt acasă!



Hei! Bine v-am regăsit şi vă mulţumesc tare mult pentru toate aprecierile pentru articolul despre combinarea alimentelor!  Aşa cum v-am promis, astăzi la rubrica ,,împarte!'' o cititoare dragă, Alina, ne împărtăşeşte reţeta de unt de casă.
Alina a apelat la mine cu nişte probleme de sănătate şi i-am făcut o dietă în care intră şi ghee sau unt. Deşi în ultimul timp nu a mai consumat lactate a constatat că ghee pe care i l-am trimis eu i-a făcut foarte bine. Atunci a hotărât să caute unt de casă ca să-şi facă singură ghee. Însă, se pare că în oraşul de unde este ea nu e aşa uşor să găseşti unt de casă. Aşa a ajuns Alina să-şi facă şi propriul unt în casă :). M-am bucurat tare mult pentru ea, personal nu am încercat niciodată să fac unt. Când eram mică, părinţii mei făceau într-un aparat special...însă habar nu aveam că untul se poate face atât de simplu în casă, cu sau fără ustensile speciale. Avantajele unui unt de casă sunt multiple şi din punct de vedere ayurvedic numai untul proaspăt preparat din smântâna de casă (din lapte crud) este cel care aduce beneficii sănătăţii. Ştiţi deja, untul este excelent pentru constituţiile Vata şi Pitta. Un articol dedicat untului în curând! Cert este că la gust nimic nu se compară cu untul de casă preparat din smântâna proaspătă de la ţară :D

 Ingrediente & ustensile

  • 300 g smântână de casă (puteţi folosi ce cantitate doriţi, în funcţie şi de ce volum are recipientul robotului)
  • câteva linguri apă fierbinte* (pentru ,,spălarea'' untului)
  • robot /eu am folosit un blender vertical cu un recipient mic pentru tocat legume)
Procedeu:
  1. Se pune smântâna în recipientul robotului şi se mixează în jur de 15 min. până smântâna se separă în bulgăraşi de unt şi zer. 
  2. Zerul se scurge, se adaugă câteva linguriţe de apă fierbinte şi se mixează din nou încă câteva minute. Iarăşi scurgem zerul.
  3. Repetăm procedura de câteva ori, depinde de consistenţa dorită. Eu am făcut de 3 ori şi am fost încântată de rezultat!  

* Alina a folosit apa fierbinte, însă în reţetele pe care le-am văzut eu pe net se foloseşte de cele mai multe ori apă foarte rece Urmează să experimentaţi voi şi să vedeţi cum e mai bine.

Eu am căutat şi video cu această procedură şi spre suprinderea mea am găsit multe, atât în română cât şi engleză. Mai jos aveţi câteva care mi s-au părut bune, cu diverse ustensile, inclusiv prepararea untului manual :D :D
Cu mixer:
http://www.youtube.com/watch?v=XCk-P3EXb6I
Cu robot simplu:
http://www.youtube.com/watch?v=t2N-3VUcCwM
Cu thermomix:
http://www.youtube.com/watch?v=ClqYTHCYvSA
Manual:
http://www.youtube.com/watch?v=oropJD0CUxI


 

Comentarii

  1. Da...si mie mi se pare foarte util. Multumiri Alinei :)

    RăspundețiȘtergere
  2. buna...:)
    ma bucur foarte mult pentru ca ai postat modul de preparare al untului de casa.:) poza este mai putin estetica, dar nu ma gandeam ca o sa ajunga pe net...:)
    zilele urmatoare am sa fac din nou...:) sper sa-mi reuseasca si prepararea ghee-ului. ( am scris bine ???)...:( pentru ca prima data l-am cam ars! si am mare nevoie de el.
    Sper sa fie de folos tuturor! este mult mai bun, din punct de vedere al calitatii & gustului, in comparatie cu untul din comert.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu iti multumesc pentru reteta si faptul ca ne impartasesti mereu din experienta ta! :*

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare