Salata ,,sushi''


Mi-a rămas nişte somon afumat de cînd am făcut sushi şi nu ştiam ce să fac cu el. M-am gîndit să încerc o salată de sushi, să fie şi ceva diferit, şi mai rapid totodată. Însă după ce am făcut salata şi am gustat-o înainte să adaug peşte, mi-am dat seama că e foarte buna aşa cum este! Şi într-adevăr am adugat şi peşte după ce i-am făcut poză şi părea în plus acolo. E ciudat, pentru că data trecută sushi vegetariene nu m-au impresionat foarte mult. Oare o fi datorită ciupercilor sau pur şi simplu pentru că am folosit mai multe feluri de vegetale şi partea de salata a fost predominantă...? Nu ştiu, dar salata e genială şi vă invit să o încercaţi. Veţi rămîne surprinşi de ce poate fi o salată!

Ingrediente o porţie:
  1. Orez brun- jum.cană
  2. Foi de alge nori- 1
  3. Ciuperci- 2
  4. Praz- 1
  5. Spanac- o mînă
  6. Avocado- jumătate
  7. Pătrunjel- jum. de legătură
  8. Castravete- 1
  9. Ardei- 1 (eu am pus cîte o jum de verde şi roşu)
  10. Ghimbir- 1 cm
  11. Sos soia (fără conservanţi)- 1 Lg
  12. Oţet de orez- 1 lg
  13. Ulei presat la rece- 1lg
  14. Opţ. seminţe prăjite de susan
  • Orezul se pune la fiert în cantitate de 2-3 ori mai mare (depinde de orez), se fierbe la foc mic, acoperit, în jur de 30 min. Cînd este gata se lasă să se răcească şi se amestecă cu oţet de orez şi ulei. Puteţi adăuga şi un pic de sare dacă credeţi că nevoie.
  • Susanul se căleşte în tigaie cu fund gros amestecînd des pînă capată o nuanta aurie.
  • Legumele se taie bucăţi medii, doar ghimbirul se taie bucăţele mici şi subţiri. Verdeaţa se toacă mărunt, algele se rup bucăţele. Se amestecă toate şi se pun peste orez.
  • Presărăm cu susan prăjit şi stropim deasupra sos de soia, ulei, oţet de oerz sau suc de lămîie.
Observatii:
  • Puteti pune în aceasta salată tot felul de legume şi verzeturi pe care le aveţi la îndemînă. Dar încercaţi să alegeţi vegetale cu un gust neutru, de exemplu pătrunjelul şi spanacul sunt neutre, dar altfel de verdeaţa cum e rucola, mărar etc au gust prea specific pentru acesta salată. Gustul de sushi este dat mai ales de alge, sos de soia şi orez cu oţet de orez. Restul ingredientelor vin în completarea acestor gusturi.

Comentarii

Postări populare