Piure de cartofi şi dovleac

Am văzut mai demult o reţetă faină de piure de dovleac şi aşa cum dovleacul este noua mea pasiune, am zis că trebuie neapărat s-o încerc şi pe asta. Însă dovleacul e aşa dulce, că nu prea merge alături de mâncare sărată şi de aia am tot amânat reţeta preferând mâncarea mea preferată din dovleac, dovleac la cuptor cu diverse legume. Zilele astea am dat de o altă versiune a piureului, piure de dovleac şi cartofi, pe wholeliving.com. Un site pe care vi-l recomand cu mare căldură, chiar dc. toate reţele lor le adaptez la principiile mele în alimentaţie, mă inspir foarte des din reţetele postate acolo. Ideea mi s-a părut bună, căci nici nu e un piure banal de cartofi, dar nici un piure dulce de dovleac pe care e greu să-l adaptezi la o masă principală. Rezultatul a fost extraodinar, îmi place tare mult acest piure uşor dulce, cremos şi aromat. Merge servit aproape cu orice sos, de exemplu un sos de ciuperci (alb sau roşu), de bame, de linte, cu legume la cuptor etc. sau ca atare. Este o garnitură foarte uşoară, dietetică şi reconfortantă. Şi ce bine merge într-o după amiază ploioasă... :).

Ingrediente 1 porţie:
  • 3 cartofi (eu am folosit cartofi mai galbeni în interior, sunt m.dulci)
  • o cană mare dovleac placintar tăiat cubuleţe mici
  • jum.lg sare (grunjoasă, neiodată)
  • condimente după gust şi în funcţie de constituţie, eu am folosit câte un vf. de cuţit seminţe de fenicul (intregi), seminţe de anason (intregi), ghimbir (uscat, măcinat), nucşoară (măcinată), piper (măcinat), 2 frunze de dafin
  • opţional, 1-2 lg unt sau ghee, de casă
Preparare (15 min):
  1. Cartofii se curăţă, se taie cubuleţe şi se pun la fiert într-o cantitate de apă cât să le acopere 1-2 degete.
  2. Curăţăm şi dovleacul, îl tăiem cubuleţe şi adaugăm la cartofi. Adăugăm şi condimentele: dafin, fenicul, anason. Adăugăm puţină apă dc e nevoie, cât legumele să fie acoperite cu apă. Lăsăm să fiarbă până sunt gata (în jur de 10 minute). Spre sfârşit puteţi adăuga sare.
  3. Scurgem apa într-o cană. Adăugăm unt sau ghee şi lichid câte puţin şi pasăm până la consistenţa dorită. Eu am pasat doar puţin, cu furculiţa.
  4. La servire am presărat cu puţină nucşoară şi piper ce au conferit o aroma specială piureului. Serviţi imediat. 

Comentarii

Postări populare